کد خبر: ۱۳۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 24 July 2018
به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی، رژیم صهیونیستی پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از ورود ایران تا صد کیلومتری مرزهای سوریه را رد کرده است و روسیه متعهد شده که یک کمربند امنیتی تا ۱۰۰ کیلومتری مرزهای شمالی اسرائیل ایجاد کند.
به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو اسرائیل»، یکی از مقامات ارشد اسرائیلی بعد از دیدار مشترک بین «سرگئی لاورف» وزیرخارجه روسیه و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس، اسرائیل پیشنهاد روسیه برای حفظ نیروهای ایرانی در سوریه در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرزهای شمالی اسرائیل را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، به گفته این مقام آگاه، اسرائیل بر درخواست خود در مورد اینکه ایران نباید اجازه داشتن هیچ رد پای نظامی‌ای در سوریه را داشته باشد، تاکید کرده است. اسرائیل از این گذشته درخواست کرده که همه موشک‌های دوربرد از این کشور جنگ زده تخلیه شود و همه تاسیسات ساخت موشک‌های هدایت از راه دور نیز باید ساقط شوند.

به گفته این مقام رژیم صهیونیستی، اسرائیل از مسکو خواسته که تضمین کند سامانه‌های دفاع هوایی که در برابر سلاح‌های فوق‌الذکر سپر حفاظتی ایجاد می‌کنند نیز باید از سوریه خارج شوند. در نهایت از مسکو خواسته که مرزهای بین سوریه و لبنان و سوریه و عراق را برای مراقبت از عدم قاچاق اسلحه ایرانی به سوریه ببندند.

این مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده: این دیدار در زمانی بسیار مهمی اتفاق افتاد. ما درباره جزییات زیادی کاوش کردیم، نقشه‌هایی تهیه کردیم، اطلاعاتمان را به اشتراک گذاشتیم و سیاست‌هایمان را با جزییات زیاد توضیح دادیم.

بر اساس این گزارش علاوه بر «نتانیاهو» و «لاوروف»، در این نشست دو ساعته، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، «میر بن شابات» مشاور امنیت‌ملی و «گادی ایزنکوت» رییس ستاد نیروهای مسلح وزارت جنگ و همچنین «والری گراسیموف» رییس ارتش روسیه نیز حضور داشتند.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی که نامش برده نشده، مدعی شده: روسیه متعهد شده که یک کمربند امنیتی تا ۱۰۰ کیلومتری مرزهای شمالی اسرائیل ایجاد کند. اسرائیل از این مساله در قدم اول خوشحال است؛ در نتیجه به جلوگیری از حضور ایران در جاهای دیگر سوریه ادامه می‌دهد.

وی مدعی شده، تا زمانی که ایرانی‌ها ظرفیت شلیک موشک‌های دوربرد به اهداف اسرائیلی را داشته باشند و حتی اگر خارج از محدوده پیشنهادی روسیه قرار گرفته باشند، نیروی هوایی اسرائیل دست از دفاع از شهروندانش برنخواهد داشت.

به گفته این مقام رژیم صهیونیستی، تمایل روسیه به ایجاد یک منطقه حائل ۱۰۰ کیلومتری که نه نیروهای ایرانی و نه نیروهای نیابتی تهران در آن حضور نداشته باشند، برای اسرائیل کافی نبوده است.

او مدعی شده: ایران می‌خواهد سوریه را به لبنان دوم تبدیل کند. ما جلوی این تصمیم را خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که مقامات روسیه چه واکنشی به درخواست اسرائیل داشتند، گفت: آنها با دقت گوش کردند. آنها درخواست‌های ما را می‌دانند؛ اما امروز اطلاعات بسیار جزئی و زیادی دریافت کردند. اسرائیل برای روس‌ها برخی اطلاعات محرمانه را فاش کرد.

بر اساس گزارش «تایمز آو اسرائیل» روز گذشته-دوشنبه، «نتانیاهو» در ابتدای نشست کابینه گفته بود: اسرائیل در دیدار با هیات روسی بر حفظ توافق جدایی نیروها که در سال ۱۹۷۴ به امضا رسیده، پافشاری می‌کند و به اقدام علیه هرگونه تلاش ایران و نیروهای مورد حمایتش برای توسعه حضور نظامی در سوریه ادامه می‌دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: