کد خبر: ۱۳۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 08 July 2018
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا در سال‌جاری طبق پیش‌بینی این سازمان خبر داد.

بانکداری ایرانی ـ معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا در سال‌جاری طبق پیش‌بینی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ماکنعلی در نشست با معاون سلامت، معاون توسعه و مسئولین اداری و فنی اداره کل دامپزشکی استان پیرامون مسائل و مشکلات در حوزه فنی بحث و تبادل‌نظر کردند.

وی با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: با توجه به برنامه‌های هدفمند سازمان دامپزشکی کشور در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۳۹۷ با کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی کانون‌های آنفلوآنزا در کشور روبرو باشیم.

این مسئول افزود: با استفاده از تجارب سایر کشورها و واکسن‌های پنج‌گانه می‌توانیم در این راستا به موفقیت‌های بیشتری دست‌یابیم.

معاون سازمان دامپزشکی کشور افزود: با توجه به وجود ۹ پنجره ورودی ویروس آنفلوآنزا در استان و مهاجرت بین‌المللی اردک‌ها، لرستان می‌تواند یکی از مناطق حساس در ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در کشور باشد و این خود می‌طلبد با حساسیت بیشتری به موضوع پرداخته شود.

ماکنعلی یادآور شد: با شناسایی شوراها و دهیاران و تشویق و ترغیب آنان در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی و شناسایی مکان‌های مشکوک مبتلابه بیماری آنفلوانزا می‌توان بهتر و به‌موقع در خصوص پیشگیری و مبارزه با این بیماری اقدام کرد.

وی همچنین به بیماری بروسلوز و تب‌کریمه کنگو اشاره کرد و خواستار تبدیل این تهدیدها به فرصت در کشور شد و تحقق این موضوعات را از طریق روابط عمومی و حساس کردن اصحاب رسانه، خبرگزاری‌هاو مسئولین استانی و کشوری دست‌یافتنی دانست.

کرم‌الهی - معاون توسعه اداره کل دامپزشکی لرستان - نیز به تلاش‌های صورت گرفته استان در راستای جذب بودجه جهت تأمین واکسن‌های موردنیاز اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به کاهش سراسری ۵۱ درصدی بودجه در سال ۱۳۹۷، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در این خصوص مشکلی نداشته باشیم و واکسن‌های موردنیاز استان را تأمین کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: