کد خبر: ۱۳۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 06 July 2018
بررسی پروانه اپراتور ماهواره‌های مخابراتی در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفته و دارندگان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی می‌توانند انواع شبکه‌های ماهواره‌ای زمین آهنگ و غیر زمین آهنگ را راه‌اندازی کنند.
بانکداری ایرانی ـ بررسی پروانه اپراتور ماهواره‌های مخابراتی در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفته و دارندگان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی می‌توانند انواع شبکه‌های ماهواره‌ای زمین آهنگ و غیر زمین آهنگ را راه‌اندازی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ احسان حامد رحمت، مدیرکل طرح و توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارشناسی درباره تدوین پروانه اپراتور ماهواره‌های مخابراتی اظهار کرد: سرانجام و پس از بررسیهای مختلف و حضور نمایندگان شرکتها و سازمانهای مرتبط، این پروانه تدوین و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار گرفت.

مدیرکل طرح و توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران افزود: با تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی به عنوان مهمترین حلقه و تکمیل‌کننده زنجیره ارزش ماهواره، شرایط مناسب برای نقش‌آفرینی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شده است و با حمایت سازمان فضایی ایران، اپراتور می‌تواند جهت‌دهی مناسبی به حوزه بالادستی زنجیره ارزش ماهواره دهد و در پایین دست زنجیره به بلوغ کسب‌وکار خصوصی و تجاری‌سازی خدمات مخابراتی در این حوزه منجر شود.

وی با تأکید بر اهمیت حضور اپراتور ماهواره مخابراتی در کشور ابراز کرد: دارندگان پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی می‌توانند انواع شبکه‌های ماهواره‌ای زمین آهنگ و غیر زمین آهنگ مخابراتی و منظومه‌های ماهواره‌ای را برای ارائه انواع خدمات خرده‌فروشی و عمده‌فروشی موضوع پروانه راه‌اندازی کنند و ضمن برخورداری از مزایای آن، باعث بهره‌برداری بهینه از منابع مدار فرکانس کشور و عدم وابستگی در بهره‌برداری خدمات مخابراتی فضایی به کشورهای دیگر شوند.

مطالعات اولیه نیازسنجی، امکان‌سنجی و تشکیل اپراتور ماهواره مخابراتی بومی از سال 1394 توسط سازمان فضایی ایران و دیگر سازمان های مرتبط آغاز شد و چارچوب کلی آن در جلسه 262 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید.

همچنین مرتضی براری؛ رئیس سازمان فضایی ایران در بازدید گروهی از پروژه‌های ماهواره‌ای کشور با اشاره به پیشرفتهای ارزشمند کشور در حوزه ICT گفت: زمانی حوزه ICT به ارائه خدماتی همچون تلگراف، تلفن و فکس به جامعه می‌پرداخت اما امروز با توجه به پیشرفتهای مهم این حوزه در کشور، حوزه ICT تبدیل به یک بستر و پلتفرم مناسب برای توسعه کسب‌وکارهای نوین شده است.

وی با بیان اینکه شبکه و زیرساختهای ارتباطی، بستر ایجاد اشتغال و شکل‌گیری کسب‌وکارهای جدید شده‌اند که فناوری فضایی و ارتباطات ماهواره‌ای نیز بخش مهمی از حوزه ارتباطات کشور است، افزود: لازم است تا با توسعه زیرساختها و شبکه‌های ماهواره‌ای، بستر مناسب را برای حضور پررنگ و حداکثری بخش خصوصی فراهم کنیم که به تبع آن کسب‌وکارهای فضاپایه شکل گرفته و رشد خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت، همیاری و سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت شبکه‌های ماهواره‌ای را نیاز امروز کشور دانست و با تأکید بر تسریع در فرآیند اجرای پروژه‌های فضایی کشور و لزوم تکمیل آن براساس جدول زمانبندی تدوین شده، ابراز کرد: امیدوارم تا با جلب مشارکت و تشکیل کنسرسیومهای ملی، شبکه زیرساختهای ماهواره‌ای در کشور توسعه یابد.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه امروز شاخصهای جدیدی برای پروژه‌های ماهواره‌ای تعریف شده است، گفت: این فناوری نیز علاوه بر ارائه خدمات کاربردی به جامعه به یک بستر و پلتفرم برای توسعه کسب‌وکار و اشتغالزایی تبدیل شده است که برای رسیدن به این هدف در کشور، همانند حوزه ICT نیاز به ورود جدی بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری خصوصی داریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: