کد خبر: ۱۳۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 02 July 2018
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش فنی و کارشناسی شده‌ای را به صورت مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تخلف در ثبت سفارش بیش از 6 هزار خودرو تهیه و تقدیم هیأت رئیسه کردیم.
به گزارش آنا، حمیدرضا فولادگر در تشریح برنامه‌های کمیسیون متبوعش اظهار کرد: از محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کردیم تا با حضور در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره ظرفیت‌های ساخت کالای داخلی در حوزه ارتباطات توضیحاتی را ارائه دهد.

وی افزود: از ابتدای امسال که به نام حمایت از کالای ایرانی نامیده شده است و ریاست مجلس هم مسئولیت این کمیسیون را به ما واگذار کرد، برآن بودیم تا از مسئولان وزارتخانه‌های مختلف دعوت کنیم و ظرفیت‌های آنان برای ورود به تولید کالای ملی را بسنجیم. از همین رو تاکنون مسئولان 6 وزارتخانه صنایع، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و ارتباطات به کمیسیون ویژه آمده‌ و گزارش‌های خود را درباره اینکه چه کاری در حوزه کالای ایرانی و ساخت داخلی در وزارتخانه متبوعشان صورت گرفته توضیح داده‌اند.

فولادگر درباره فعالیت کارگروه‌های کمیسیون ویژه حمایت از تولید توضیح داد: در بحث صنایع داخلی و ساخت و استفاده از صنایع داخلی در حوزه ریلی مباحث هفته گذشته را ادامه می‌دهند و یک کارگروه هم فضای کسب و کار را پیگیری می‌کند. همچنین کارگروه سهام عدالت هم در حال فعالیت است.

وی تاکید کرد: در کمیسیون صنایع سه شنبه هفته جاری بازدید از صنایع پتروشیمی و سوال از وزیر را در دستور کار داریم.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره تهیه گزارش مشترک با کمیسیون صنایع و معادن از نحوه ثبت سفارش خودرو، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت ماده 236 قانون در مورد واردات خودرو در زمان یک سالی که سایت بسته بوده، از محدود شدن، بسته شدن و افزایش تعرفه‌ها و اینکه چه آثاری در حوزه خودروهای داخلی و خارجی داشته است و به طور خاص تخلفی که در ثبت سفارش بیش از 6 هزار خودرو صورت گرفت گزارشی را تدوین کرده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه متخلفان از کارمندان سازمان توسعه تجارت، شرکت‌هایی که سامانه ثبت سفارش را پشتیبانی می‌کردند و برخی واردکنندگان رسمی و غیر رسمی هماهنگ با آنان بوده‌اند، گفت: درخواست داریم به مجموعه‌هایی که در این مسأله کوتاهی یا تخلف کرده‌اند رسیدگی و در صورتی که رای بیاورد، خارج از نوبت در مجلس قرائت شود.

وی بیان داشت: کار روی این گزارش از اواخر دی‌ماه آغاز شد بود و با اینکه مقداری طول کشید، اما کار فنی و کارشناسی خوبی روی آن صورت گرفته و به هیأت رئیسه مجلس ارجاع شده است.

فولادگر تاکید کرد: البته قوه قضاییه هم به این مسأله ورود کرده و رسیدگی می‌کند، سازمان بازرسی کل کشور هم شروع به کار کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: