به گزارش فارس، اخیرا برخی مشترکان موبایل از گران شدن بستههای اینترنت موبایل خبر دادهاند؛ به ویژه مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل اطلاعاتی در این باره را اعلام کردهاند.
این گلایهها تقریبا همزمان با تغییر فصل و ورود به ماه تیر عنوان شدهاند. موضوع گلایه مشترکان از گران شدن بستههای اینترنت را از 2 اپراتور پیگیری کرده ایم.
همراه اول: هیچ افزایش قیمتی در بسته ها نداشتهایم
همراه اول افزایش قیمت بستههای اینترنت را رد و اعلام کرد: قیمت برخی بستهها حتی کاهش هم داشته است برخی بستهها نیز بدون تغییر مانده اند؛ البته برخی بستههای قدیمی حذف و بسته های جدیدی ارایه شده است. اما هیچگونه افزایش قیمتی در هیچ بسته ای نداشته ایم.
همراه اول درباره مصداقهایی که از تغییر قیمت برخی بستهها منتشر شده، توضیح داد: به عنوان مثال بسته مورد اشاره بسته تشویقی سال گذشته بوده که 2 بار نیز تمدید شده است؛ اما برای فصل جاری بسته جدیدی ارایه شده است. بسته قبلی و بسته جدید اگرچه در مهلت 30 روزه زمان استفاده یکسان هستند اما در بسته جدید میزان گیگ ارایه شده افزایش یافته است. بنابراین این 2 بسته متفاوت هستند و از نظر قیمت نیز تفاوت دارند. ارایه بستههای ویژه با شرایط تخفیفی در مناسبتهای مختلف جزو اختیارات اپراتورها است و با تایید رگولاتوری ارائه می شود.
همچنین اخیرا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنشی توئیتری به مطالب مطرح شده درباره تغییر قیمت بسته اینترنت همراه اول از 12 هزار تومان به 19 هزار تومان، این افزایش قیمت را رد کرد و گفت: موضوع را بررسی کردم. این بسته اینترنتی افزایش 7000 تومانی را تجربه نکرده است.
ایرانسل: بستههای جدید طبق الگوی مصرف مشترکان هستند
این اپراتور در توضیحاتی اعلام کرد: ایرانسل بر اساس الگوی مصرف مشترکان خود بستههای جدید و مقرون به صرفه اینترنت همراه ماهانه معرفی کرده است.
مشترکان با توجه به شیوه مصرف و هزینههای خود تنوع بیشتری برای تهیه و استفاده از بستههای ماهانه ارائه شده، دارند.
بستههای یکماهه اینترنت همراه جدید ارائه شده ایرانسل با دو برابر اینترنت قابل استفاده از ساعت 2 تا 7 صبح در دسترس مشترکان قرار گرفتهاند.
با این توضیحات مشخص است در ازای دریافت خدمت بیشتری، هزینهای که مشترکان در بستههای اینترنت پرداخت میکنند نسبت به قبل افزایش یافته است.