کد خبر: ۱۳۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 20 June 2018
خط لوله انتقال گاز نهم سراسری حدفاصل دهگلان تا میاندوآب تا پیش از فصل سرد امسال وارد مدار می شود.
بانکداری ایرانی ـ خط لوله انتقال گاز نهم سراسری حدفاصل دهگلان تا میاندوآب تا پیش از فصل سرد امسال وارد مدار می شود.
به گزارش شرکت ملی گاز مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در بازدید از پروژه های توسعه ای پارس جنوبی درباره آخرین وضعیت خط لوله انتقال گاز نهم سراسری گفت: خط نهم سراسری به طول یک‌هزار و 750 کیلومتر از عسلویه آغاز و تا مرز بازرگان ادامه خواهد یافت و علاوه بر افزایش پایداری شبکه گاز غرب کشور و صادرات گاز به عراق، شرایط را برای امکان صادرات گاز بیشتر به ترکیه و ایجاد زیرساخت های ارسال گاز به اروپا فراهم می‌کند.

حسن منتظر تربتی با بیان اینکه هم اکنون دو بخش از عملیات اجرایی این پروژه حدفاصل دهگلان_ سقز به طول 124 کیلومتر و سقز_ میاندوآب به طول 106 کیلومتر در حال اجراست، افزود: 11 تاسیسات تقویت فشار گاز نیز روی این خط لوله تعریف شده و برای اجرای آن در مجموع چهار میلیارد دلار هزینه خواهد شد.

به گفته وی، حدود 230 کیلومتر از این خط لوله که با هدف افزایش پایداری انتقال گاز شبکه غرب و شمال غرب کشور در حال اجراست تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید و بخشی از گازهای تولیدی پارس جنوبی را از کریدور غرب کشور به استان های خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی و شرقی می رساند.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی خط نهم سراسری، علاوه بر گستره دهگلان تا سقز و سقز تا میاندوآب، در بخش بیدبلند تا اهواز به طول 114 کیلومتر نیز در مرحله پیمان سپاری است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش مهندسی و طراحی گستره عسلویه تا بیدبلند نیز با 80 درصد پیشرفت در دست طراحی تفصیلی قرار دارد، اظهار کرد: حدود 350 کیلومتر این پروژه نیز مربوط به اهواز تا کوهدشت بوده که اسناد مناقصه EPC آماده شده است.

وی تاکید کرد: مهندسی و طراحی مربوط به کوهدشت تا دهگلان نیز با 90 درصد پیشرفت در دست طراحی تفصیلی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه با اشاره به تحقق شعار امسال گفت: اکثر تجهیزات به کار رفته در پروژه‌ها از شرکت‌های توانمند داخلی تامین می‌شود.

تربتی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شغل در بخش دولتی، باید از شرکت‌های مستعد پیمانکار که سعی در رونق صنعت و تولید دارند، حمایت کنیم؛ چراکه پشتیبانی از بخش خصوصی به معنای اشتغال بیشتر جوانان و تضمین آینده کشور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: