کد خبر: ۱۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - 19 June 2018
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی مسئولان سازمان بیمه تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگی رانندگان تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش یافت.
بانکداری ایرانی ـ معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی مسئولان سازمان بیمه تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگی رانندگان تا ۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، داریوش امانی از حل مشکل در پرداخت 50 درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت خبر داد و گفت: با هماهنگی مسئولان سازمان بیمه تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگی رانندگان تا یک میلیون و هفتصد هزار تومان افزایش یافت.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اعلام این خبر افزود: یکی از مطالبات رانندگان پرداخت داوطلبانه حق بیمه بیشتر برای افزایش حقوق بازنشستگی بود که با پذیرش بیمه تأمین اجتماعی و ارتقای ضریب، حقوق بازنشستگی رانندگان از یک میلیون و سیصد هزار تومان به یک میلیون و هفتصد هزار تومان افزایش یافت و پیگیری برای افزایش بیشتر همچنان ادامه دارد.

وی اضافه‌دریافتی حق کمیسیون از رانندگان را به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات اصلی این قشر برشمرد و تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای تشکیل و در بخشنامه‌ای به استان‌ها تأکید شده است زمان کشف تا برخورد با تخلف از 3 هفته نباید طولانی‌تر شود.

وی به حضور تیم‌های کنترل نامحسوس در پایانه اکبرآباد از هفته گذشته اشاره کرد و افزود: به وضع 15 شرکت در محل رسیدگی شد که حدود 5 شرکت به‌علت محرز شدن ارتکاب تخلف اضافه‌دریافتی تعطیل می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص تأمین قطعات و لاستیک مورد نیاز رانندگان نیز گفت: با قول مساعد وزارت صنعت، معدن و تجارت و برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان داخلی قرار بود لاستیک در غرفه‌هایی که به‌صورت رایگان در پایانه‌ها اختصاص می‌یابد با قیمت مصوب کارخانه بین رانندگان توزیع شود اما این موضوع هنوز محقق نشده است که امیدواریم سریعتر عملیاتی شود.

امانی درخصوص تأمین قطعات هم افزود: در صورت عدم تولید در داخل و نیاز به واردات مقرر شده بود ازجانب انجمن‌های صنفی و کانون رانندگان به‌صورت مستقیم و با ارز دولتی وارد شود که این موضوع در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با برخط شدن بارنامه در صدد هستیم تخلفات پرداختی رانندگان را به‌صورت ریشه‌ای برطرف کنیم و تا 45 روز آینده اطلاعات کامل بارنامه و مبلغ کرایه خالص روی گوشی تلفن همراه رانندگان ارسال می‌شود تا در صورت هرگونه اجحافی راننده حق شکایت داشته باشد.

امانی سیستمی شدن پرداخت و صدور صورت‌حساب برای رانندگان و دسترسی به اطلاعات مالی شرکت‌ها را از دیگر برنامه‌های کنترلی سازمان راهداری در این زمینه برشمرد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص نوبت مجازی و اعلان بار نیز تصریح کرد: این سامانه‌ها بنابر درخواست رانندگان در بندر امام و بندرعباس اعمال شده اما اشکالاتی نیز دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم و در صورت نیاز در دیگر استانها در کمیته مربوطه در سازمان بررسی و اجرایی می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: