بانکداری ایرانی ـ یک کارشناس بخش فناوری اطلاعات گفت: سازمانها، شرکتها، و صنوف برای اطلاعرسانی به اعضا و مشتریان خود پیامکهای سفید را که با رضایت افراد ارسال شده و امکان مسدود کردن آن وجود دارد، بفرستند.
به گزارش تسنیم، دریافت انبوهی از پیامکهای تبلیغاتی یکی از مشکلاتی بوده که افراد با آن مواجهاند و برای رهایی از این امر اقدام به بستن کلیه پیامهای تبلیغاتی خود میکنند؛ در این میان برخی پیامکهای اطلاع رسانی نیز که سازمانها، واحدهای صنعتی و صنفی میخواهند به مشتریان و حتی کارمندان خود بفرستند با مشکل مواجه میشود.
وحید خسروی یکی از فعلان بخش فناوری ارتباطات در این باره اظهار داشت: برای رفع این مشکل ارسال پیامکهای به اصطلاح سفید پیشنهاد می شود زیرا این پیامک با کسب رضایت مشتری برای وی ارسال میشود و ایجاد مزاحمتی برای آنها ندارد.
وی افزود: مسدودسازی پیامکهای تبلیغاتی باعث شده بود که اصناف وشرکتهایی که قصد اطلاعرسانی فعالیت های خود را داشتند نتوانند پیامکهای موردنظر را برای مخاطبان و مشتریان ارسال کرد.
خسروی اظهار کرد: بر این اساس صنوف مختلف می توانند پیامک های اطلاع رسانی را برای مشتریان خود ارسال کنند و به مشتری و دریافت کننده پیام نیز بر خلاف پیامک های تبلیغاتی این امکان داد می شود که دریافت این پیامک های رایگان را در صورت عدم رضایت، غیر فعال کنند.