کد خبر: ۱۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 17 May 2018
رئیس پژوهشکده تالاب بین‌المللی هامون دانشگاه زابل در جمع اعضای هیات علمی این دانشگاه ببان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در زابل نتایج خوبی داشته و می توان برنامه‌ریزی کرد تا از این طرح در آمدزایی مناسبی داشت.
به گزارش ایسنا، احمد قرائی اشاره به تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بر روی ماهیان خاویاری، گفت: بیش از 8 سال است که ما میزبان این ماهیان در منطقه سیستان هستیم و درخصوص رشد و توسعه این ماهی بررسی‌های لازم صورت گرفته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد .

وی ادامه داد: ماهی خاویار از ماهیان استراتژیک محسوب می‌شود و در دنیا منحصر بفرد است و درعین حال دارای بازاری رو به رشد بوده که کاملا مشهود است .

این عضو هیأت علمی دانشگاه زابل افزود: ما در دانشگاه زابل طرح 5 ساله‌ای برای تکثیر این ماهی استراتژیک در دست اجرا داریم و این درحالیست که تکثیر این ماهی در کشور هم‌چنان با مشکل مواجه است، ولی با توجه به اقداماتی که صورت گرفته تکثیر این ماهی را در منطقه سیستان انجام داده‌ایم و می‌شود ظرف مدت 5 سال، تکثیر را انجام داد که مستلزم یکسری ساختارهای پشتیبانی است تا طی این مدت از تجزیه ویژه تا مرحله هورمون تراپی و ایمپلنت ماهیان را به راحتی انجام دهیم تا بتوانیم خاویار بدست بیاوریم .

قرائی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد حتماً به فناوری دست پیدا می‌کنیم که قطعاً برای کشور همسایه ما نیز مورد توجه قرارخواهد گرفت و می‌توانیم درجهت توسعه علمی آن در زمینه فناوری تکثیر ماهیان خاوریاری آینده خوبی داشته باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: