کد خبر: ۱۳۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 14 May 2018
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب مدیران براساس فراخوان و فرایندی رقابتی و عادلانه، منجر به باز شدن حلقه مدیریتی کشور و ایجاد فضایی برای حضور افراد متخصص در عرصه‌های مدیریتی کشور می شود.
  بانكداري ايراني  ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب مدیران براساس فراخوان و فرایندی رقابتی و عادلانه، منجر به باز شدن حلقه مدیریتی کشور و ایجاد فضایی برای حضور افراد متخصص در عرصه‌های مدیریتی کشور می شود.

«فرید موسوی» روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به اقدام رضا اردکانیان وزیر نیرو در انتخاب مدیران صنعت آب و برق از طریق انتشار فراخوان، اظهار داشت: وزیر نیرو در زمان فرایند اخذ رای اعتماد مجلس، در جلسات و مذاکرات با نمایندگان و همچنین در برنامه پیشنهادی خود، بر شایسته گزینی بر اساس تدوین و انتشار شرایط احراز شغلی و گزینش مدیران مبتنی بر فراخوان تاکید داشت.
رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد، این روش بستری برای حضور حداکثری جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور شود.
موسوی ابراز امیدواری کرد، جوانان به عنوان قشری که کمتر در این زمینه فرصت حضور و بروز داشته‌اند، با چنین روندی امکان عرضه توانمندی‌های خود در عرصه‌های مدیریتی را پیدا کنند.
وی در پاسخ به اینکه چه میزان زمینه برای تداوم و گسترش این رویه در سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها فراهم است، گفت: انجام این روش در کشور ما روش چندان مرسوم و رایجی محسوب نمی‌شود، بنابراین پیاده ‌سازی و تداوم و تثبیت آن علاوه بر اینکه به زمان کافی نیاز دارد، سختی‌های خود را هم خواهد داشت.
رییس فراکسیون جوانان مجلس اظهار داشت: برای تضمین موفقیت این کار، هم نیاز به حمایت درون سازمانی است و هم دولت و به خصوص سازمان امور استخدامی ‌باید زمینه‌های عملیاتی شدن و گسترش این امر را فراهم کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی حمایت قانونی از شکل ‌گیری، تثبیت و توسعه این مدل انتخاب مدیران را دارد و امیدواریم در سطح کلانِ دولت و سایر وزارتخانه ‌ها نیز این روش عملیاتی شود و مورد حمایت قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این صدیقه ببران براساس گزینش مبتنی بر فراخوان به عنوان مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو انتخاب شد و اکنون این وزارتخانه درصدد است پنج مدیر جدید خود را طی فرایند برگزاری آزمون، مصاحبه و رتبه‌بندی انتخاب کند.
بر اساس فراخوان عمومی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر خصوصی سازی و امور مجامع وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، مدیر مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تهران (RCUWM) و مدیر مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی جزو مراکزی خواهند بود که مدیران آنها در این دوره از طریق فراخوان عمومی انتخاب خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: