کد خبر: ۱۳۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 06 May 2018
بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد علاقه مند به معرفی ارز مجازی خود است و در حال حاضر روی امکان چنین اقدامی مطالعه می کند.
بانكداري ايراني  ـ بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد علاقه مند به معرفی ارز مجازی خود است و در حال حاضر روی امکان چنین اقدامی مطالعه می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه کره‌ای گزارش داد بانک مرکزی کره جنوبی تایید کرد کار مطالعه روی ارزهای مجازی را شروع کرده است و به زودی توصیه‌های خود را در خصوص آنها  اعلام خواهد کرد و این احتمال وجود دارد تا پایان نیمه اول امسال ارز مجازی این کشور با نام " سی دی بی سی" عرضه شود.

 بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد از ماه ژانویه روی امکان صدور ارز مجازی و آثار آن بر روی بخش مالی کشور تحقیق می‌کند. مقامات مالی تاکید کرده‌اند که هنوز برای بحث در خصوص این که ارز مجازی این کشور عرضه خواهد شد یا خیر زود است. این نگرانی وجود دارد که در صورت عرضه ناگهانی و گسترده ارزهای مجازی، بازارهای استقراض سنتی تحت تاثیر قرار بگیرند.

طبق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط موسسه " شین هان اینوستمنت" حرکت به سمت یک جامعه بدون وجه نقد باعث افزایش تولید ناخالص داخلی کره جنوبی به میزان ۱.۱ درصد خواهد شد.

یکی از متخصصان این موسسه گفت: این مساله باعث می شود اقتصاد زیرزمینی به فعالیت‌های قانونی بپردازد و عدالت در پرداخت مالیات برقرار شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: