کد خبر: ۱۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 03 May 2018
سفیر صربستان در تهران با اشاره به برقراری پرواز مستقیم بین تهران - بلگراد پس از 27 سال، از برقراری پروازهای چارتری در این خط در آینده نزدیک خبر داد.
 بانكداري ايراني  ـ سفیر صربستان در تهران با اشاره به برقراری پرواز مستقیم بین تهران - بلگراد پس از 27 سال، از برقراری پروازهای چارتری در این خط در آینده نزدیک خبر داد.

«دراگان تودوروویچ» Dragan Todorovic شامگاه چهارشنبه در حاشیه گشایش غرفه صربستان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هم اینک هفته ای دو پرواز توسط شرکت ایران ایر در خط تهران - بلگراد برقرار است.
وی اضافه کرد: به زودی پروازهای بیشتری به صورت چارتری توسط شرکت ماهان در این خط برقرار خواهد شد. 
تودوروویچ به سفر وزیر خارجه ایران پس از سالهای بسیار به صربستان در طول یک سفر دوره ای منطقه ای و دیدار و گفت و گو با آنا برنابیچ نخست وزیر جمهوری صربستان اشاره کرد و افزود: گام بعدی توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور زمینه همکاری های تهران - بلگراد است.

**برگزاری کمیته مشترک همکاری های ایران و صربستان در ماه ژوئن
وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان و در ماه ژوئن، کمیته مشترک همکاری های ایران و صربستان متشکل از 15کارگروه در بلگراد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر گردشگری و ارتباطات صربستان برگزار می شود.
سفیر صربستان در تهران همچنین اظهار داشت: تقویت روابط دو کشور آغاز شده است و هم اینک بهترین روابط بین تهران و بلگراد در مقایسه با دوره های گذشته خصوصا نسبت به 10سال گذشته، برقرار است.
وی روابط دو کشور را بی نظیر خواند و حذف روادید صربستان برای ایرانی ها را یکی از موفقیت های حاصله در سایه توسعه همکاری های دو جانبه عنوان کرد.
تودوروویچ همچنین به گفت و گوهای وزیران خارجه ایران و صربستان اشاره کرد و گفت: روابط بین دو کشور در تمامی زمینه ها در سطح عالی برقرار است.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از 12 تا 22 اردیبهشت ماه از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود. 
نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت 130 هزار متر مربع راه اندازی شده تا دو هزار و 50 ناشر داخلی و 132 ناشر خارجی کتاب های خود را عرضه کنند. 
در این دوره نمایشگاه، ناشران آموزشی با 15 هزار و 633 عنوان کتاب و ناشران دانشگاهی با 64 هزار و 444 عنوان کتاب حضور دارند. 
صربستان کشور میهمان و تونس شهر میهمان این دوره نمایشگاه هستند و ناشران آلمان، چین، ایتالیا، عمان، مجارستان، اتریش، روسیه و عراق نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: