کد خبر: ۱۳۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه عمرانی در اولویت برنامه دولت در سال جاری دانست و گفت: روند تامین آن نیز از محل اوراق خزانه است.
بانكداري ايراني - رئیس سازمان برنامه و بودجه، بودجه عمرانی در اولویت برنامه دولت در سال جاری دانست و گفت: روند تامین آن نیز از محل اوراق خزانه است.

«محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در نشست خبری، با تشریح گزارش عملکرد بودجه 1396، درباره منابع تخصیص یافته به بودجه عمرانی گفت: ١٠6 هزار میلیارد تومان از بخش نفت، ١٩4 هزار میلیارد تومان از بخش مالیات و 4٧ هزار میلیارد تومان از بخش واگذاری دارایی و مالی است.

** 100 درصد بودجه ٩6 محقق شد
نوبخت با بیان اینکه 100 درصد بودجه در مقایسه با لایحه بودجه محقق شده است، افزود: پیش بینی دولت در بودجه سال گذشته ٣٢٠ هزار میلیارد بود که مجلس شورای اسلامی ٢6 هزار میلیارد تومان به آن اضافه کرد اما گفتیم که محقق نمی شود.
به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، مقایسه بودجه سال ٩5 و ٩6 نشان می دهد که منابع و مصارف، ١٣ درصد رشد داشته است.

** ارزهای صادراتی باید وارد شبکه ارزی شود 
نوبخت درباره ارز صادراتی نیز گفت: سیاست دولت این است که ارزهای ناشی از صادرات باید در شبکه ارزی ثبت شود؛ ضمن آنکه واردات نیز باید از طریق ثبت سفارش باشد.
وی تاکید کرد : قصد داریم همه واردات و صادرات ارزی را کنترل کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: واردات کالا با ارز ۴٢٠٠ تومانی باید ثبت سفارش شود. 
به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال 1397 کل کشور به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم، در موعد مقرر و در 19 آذر 96، از سوی رییس جمهوری برای بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. بودجه سال 1397 کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر 12 میلیون و 225 هزار و 523 میلیارد و 740 میلیون ریال است.
منابع بودجه عمومی دولت به لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت، از نظر هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، بالغ بر چهار میلیون و 432 هزار و 668 میلیون ریال است. 
منابع عمومی بالغ بر سه میلیون و 861 هزار و 866 میلیارد و 149 میلیون ریال و درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی بیش از 570 هزار و 738 میلیارد و 519 میلیون ریال است. 
رئیس مجلس شورای اسلامی 26 اسفند 1396 در نامه ای به دکتر روحانی، قانون بودجه سال 97 کل کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: