کد خبر: ۱۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 10 April 2018
بانكداري ايراني -با شروع سال جدید و پایان تعطیلات نوروزی بازار ارز شروع طوفانی داشت و در روز گذشته دلار مرزشش هزارتومان را رد کرد و سوداگران این بازار آشفته خواب دلار هفت هزار تومان را می دیدند و زمزمه های به گوش می رسید دلار درپایان سال به ده هزارتومان خواهد رسید .
بانكداري ايراني  - آشفتگی بازار ارز در دو سه ماه پایان سال گذشته فراز فرودهای فراوانی داشت و بانک مرکزی با اعلام سه سیاست سعی درکنترل آن کرد. که مهترین آن  انتشار گواهی سپرده ریالی بود، که به شبکه بانکی کشور اجازه داده می شد از ٢٨ بهمن ماه96  مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد بود.

به گزارش بانكداري ايراني  علاوه بر این سیاست های پولی دولت از نیروی انتظامی برای کنترل بازار ارز کمک گرفت تا بتواند با سوداگران این بازار مقابله کند که توفیق کمی داشت وبه نتیجه مطلوب نرسید. 

با شروع سال جدید پایان تعطیلات نوروزی بازار ارز شروع  طوفانی داشت و در روز گذشته دلار مرز6هزارتومان را رد کرد و سوداگران این بازار آشفته خواب دلار 7هزار تومان را می دیدند و زمزمه های به گوش می رسید دلار درپایان سال به 10هزارتومان خواهد رسید .

نکته قابل توجه ومهم درمورد اتهابات بازاراین است که بارها مقامات اقتصادی دولت به مردم گوشزد کردن و هشدار دادن که این افزایش قیمت ها در بازار ارز علل غیر اقتصادی دارد وازمردم خواستند وارد این بازار نشوند .

آخرین تصمیم  در ستاد اقتصادی دولت شب گذشته  با حضور رئیس جمهوری اتخاد شد ،  در خبری فوق العاده مهم  آقای جهانگیری اعلام کرد : از امروز سه شنبه نرخ دلار برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری، نیازهای مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندان ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

به نظرمی رسد با جدیت و صراحت که آقای جهانگیری در برخورد با کسانی که با این تصمیم دولت مقابله کنند اعلام کرد خواب دلار هفت هزار توانی به کابوس بدل شد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: