کد خبر: ۱۳۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - 29 March 2018
یک کارشناس اقتصادی گفت: تنها راه‌حل‌ افزایش بهره‌وری در نظام حمل و نقل جاده‌ای، استفاده ازفناوری‌های روز همچون استارت آپ‌ است.
بانكداري ايراني  ـ یک کارشناس اقتصادی گفت: تنها راه‌حل‌ افزایش بهره‌وری در نظام حمل و نقل جاده‌ای، استفاده ازفناوری‌های روز همچون استارت آپ‌ است.

حمید عاشوری کارشناس امور حمل و نقلی و اقتصادی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد نقش ترانزیت در بهبود اقتصاد کلان، اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های مهم برای اجرایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی، توسعه حمل و نقل ریلی، ناوگان دریایی و هوایی است.

عاشوری در ادامه افزود: با اجرا و تقویت محور‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کلانگر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ناوگان دریایی، ریلی و هوایی ایران در حمل و نقل‌های داخلی سهم اندکی دارد، تصریح کرد: بیش از ۷۸ درصد جابه جایی‌ها و حمل و نقل کالا در داخل کشور مربوط به انتقال جاده‌ای می‌شود. بنابراین برای تقویت ترانزیت، باید به بخش‌های دیگر حمل و نقل توجه شود.

عاشوری در خصوص ریشه چالش‌های نظام ترانزیتی در کشور تصریح کرد: فراهم نبودن زیرساخت‌ها، ناوگان فرسوده و کارآیی پایین وسایل حمل و نقلی باعث شده تا نظام ترانزیتی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شود.

کارشناس امور حمل و نقلی و اقتصادی اضافه کرد: تنها راه‌حل‌های افزایش بهره‌وری در نظام حمل و نقل جاده‌ای استفاده از فناوری‌های روز همچون  استارت آپ‌ است. البته باید علاوه بر این امر به تقویت زیر ساخت‌ها و کاهش فاصله با استاندارد‌های جهانی هم توجه شود.

وی بیان کرد: برای کاهش فاصله با استاندارد‌های جهانی و تقویت زیر ساخت‌ها باید از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی استفاده شود.

کارشناس امور حمل و نقلی و اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: ایران دارای ۲۸ میلیون و ترکیه دارای ۳۸ میلیون خودرو است، اما ترکیه حدود ۳۰ درصد کمتر از ایران مصرف سوخت دارد. این آمار حاکی از هدررفت سوخت، تولید آلودگی هوا و مدیریت ناکارآمد است.

عاشوری معتقد است؛ وجود آلودگی هوا نشان از مدیریت اشتباه مسئولان است، چرا که کشور دارای منابع گازی بسیاری است، اما کمترین استفاده از سوخت‌های سی ان جی می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: