کد خبر: ۱۲۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی اعلام کرد: این شرکت در بخش های دارویی و تولید تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور سوریه همکاری می کند.
بانكداري ايراني ـ معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی اعلام کرد: این شرکت در بخش های دارویی و تولید تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور سوریه همکاری می کند.

به گزارش ایرنا مجید علیخواه، چهارشنبه در نشستی مشترک با سرمایه گذاران کشور سوریه در محل شهرک صنعتی توس گفت: توسعه روابط استان خراسان رضوی با کشورهای مختلف از جمله سوریه، سبب تقویت ظرفیت ها و فراهم سازی بستر رشد استان و نیز کشور سوریه می شود.
وی بیان کرد: در مجموعه شهرک های صنعتی خراسان رضوی، 15 واحد تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند که برخی از محصولات آنها صادر می شود، لذا هدف از برگزاری این نشست، توسعه همکاری تجاری بین واحدهای صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی خراسان رضوی و تجار و بازرگانان سوریه است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده برای کشور دوست و برادر سوریه، استان خراسان رضوی آمادگی کامل دارد تا در بخش های تامین مواد دارویی و تجهیزات پزشکی، تامین ماشین آلات تاسیسات مورد نیاز ساخت کارخانه، ارائه خدمات مشاوره صنعتی و ارائه فناوری تولید در صنایع دارویی و هچنین سرمایه گذاری مشترک با این کشور همکاری کند. 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌ های صنعتی خراسان رضوی گفت: این نشست ها به تقویت همکاری های اقتصادی میان تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران خارجی منجر می شود و زمینه های مختلف اقتصادی را در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی استان فراهم می کند.
در پایان این نشست، مقرر شد فهرست کاملی از نیازهای سوریه توسط فعالان اقتصادی سوریه به شرکت شهرک ‌های صنعتی اعلام شود تا افراد توانمند در زمینه رفع آن انتخاب و با برگزاری نشست های دوطرفه، امکان ارائه خدمات بهتر فراهم شود.
به گزارش ایرنا، 45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که 38 مورد آن فعال هستند. همچنین 43 درصد از صنایع فعال، 49 درصد اشتغال صنعتی و 30 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر است.
پنج هزار و 352 هکتار از مساحت شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به عملیات صنعتی اختصاص دارد. از این میزان تاکنون سه هزار و 561 هکتار برای ایجاد واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و 778 فقره است که از این تعداد 2 هزار و 408 فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: