کد خبر: ۱۲۷۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - 02 March 2018
در حالی در جریان زلزله اخیر در نواحی غرب کشور بانک‌ها تعهد کرده بودند تا بیمارستان ۹۶ تختخوابی در کرمانشاه بسازند که ظاهرا عدم همکاری لازم و به موقع از سوی برخی دستگاه‌ها مانع از اجرای این تعهد شده است.
 بانكداري ايراني  ـ در حالی در جریان زلزله اخیر در نواحی غرب کشور بانک‌ها تعهد کرده بودند تا بیمارستان ۹۶ تختخوابی در کرمانشاه بسازند که ظاهرا عدم همکاری لازم و به موقع از سوی برخی دستگاه‌ها مانع از اجرای این تعهد شده است.

به گزارش ایسنا، حدود دو ماه پیش بود که در نواحی غربی و در کرمانشاه و سرپل ذهاب زلزله‌ای رخ داد که باعث تخریب بخش‌هایی از این مناطق شد، از واحدهای مسکونی گرفته تا مکان‌های عمومی از جمله مدارس، خانه‌های بهداشت و به طور ویژه بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شد و کارایی خود را از دست داد.

در جریان این زلزله بانک‌ها برای جبران خسارت در کنار کمک‌هایی که به طور نقدی و غیرنقدی خود انجام دادند، در بازدیدی که از مناطق زلزله‌زده داشتند، تصمیم داشتند تا به بازسازی و ساخت مکان‌های عمومی و ضروری این مناطق بپردازند، از این‌رو ساخت مدرسه و خانه بهداشت در دستور کار قرار گرفت و در یک تصمیم جمعی قرار شد تا یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی در اسلام‌آباد غرب احداث شود.

پیگیری جریان این ساخت‌وسازها از کانون بانک‌های خصوصی با این توضیح همراه شد که بانک‌ها برای ساخت‌وساز وارد شدند و حتی در چند روز آینده خانه بهداشت و یا مدرسه ساخته و تحویل می‌شود، اما در مورد بیمارستان ۹۶ تختخوابی شرط شده بود که آماده‌سازی زمین، تجهیزات، نقشه و مجوزهای این پروژه و همچنین نظارت برای ساخت که اموری تخصصی است از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باشد و در مقابل ساخت و تمامی هزینه‌ها را بانک‌های خصوصی تقبل کنند، ولی در حال حاضر اتفاقی که افتاده این است که زمین مورد نظر برای احداث بیمارستان را یک خیر تامین کرده و بانک‌ها هم آماده برای تامین هزینه و شروع به ساخت هستند ولی تاکنون دانشگاه علوم پزشکی نقشه، مجوزها و آنچه که باید انجام می‌داده را در اختیار بانک‌ها قرار نداده است. از این‌رو فعلا ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی به تعویق افتاده است.

کانون بانک‌های خصوصی دراین باره توضیح داده بانک‌ها به تعهدات خود پایبند هستند و هرگاه شرایط مهیا شود برای ساخت بیمارستان اقدام خواهند کرد. در کنار کمک برای ساخت و بازسازی در جریان زلزله کرمانشاه، رقمی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت نیز از سوی شبکه بانکی تعهد شد تا برای بازسازی مناطق زلزله زده به مشمولان اختصاص پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: