کد خبر: ۱۲۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - 26 February 2018
جلسه تنظیم بازار فولاد عصر یکشنبه با حضور چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل های فولادی برگزار شد که حاضران بر نقش محوری بورس کالا در تنظیم این بازار تاکید کردند.
  بانكداري ايراني جلسه تنظیم بازار فولاد عصر یکشنبه با حضور چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل های فولادی برگزار شد که حاضران بر نقش محوری بورس کالا در تنظیم این بازار تاکید کردند.

به گزارش  ایرنا، در این نشست نمایندگان تشکل ها مواردی همچون بررسی افزایش قیمت محصولات، کمبود شمش، لزوم اجرای قانون 89 درصد قیمت میلگرد برای تعیین قیمت شمش، صادرات شمش و غیره را مطرح کردند. 
معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر لزوم آرامش و نظارت بر بازار، ایجاد گفتمان مشترک میان صنایع بالادست و پایین دست، نقش محوری بورس کالا به عنوان مرجعی شفاف در تنظیم بازار فولاد، دیرهنگامی اجرای سیاست ها و پایش سامانه بهین یاب تاکید کردند. 
در پایان این جلسه مقرر شد حاضران پیشنهادهای خود برای بهبود شرایط را تا هفته آینده ارایه کنند.
در این جلسه «حسن یونس سینکی» معاون امور اقتصادی و بازرگانی، «جعفر سرقینی» معاون امور معادن و صنایع معدنی، «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع و «محمود نوابی» مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان که همگی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شمار می روند، به همراه تشکل های فولادی کشور حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: بررسی عملکرد 66 کشور عضو نشان می دهد در سال 2017 کشور چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده فولاد خام رقم 831 میلیون و 700 هزار تن را ثبت کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز تولید 21 میلیون و 700 هزار تنی را به خود اختصاص داده است.
برپایه ارزیابی انجمن جهانی فولاد، ایران در پایان سال 2017 به عنوان سیزدهمین فولاد ساز جهان معرفی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: