کد خبر: ۱۲۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 15 February 2018
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: در بندرعباس دو سینما با حدود ۴۵۰ صندلی پیش‌بینی‌شده درصورتی‌که بر اساس جمعیت حدود پنج هزار صندلی لازم است.
احمد مرادی در حاشیه اکران فیلم "سرو زیر آب" در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر و جشنواره فیلم فجر برای تماشای فیلم سرو زیر آب که فیلمی در ژانر دفاع مقدس بود به سینما آمدم، این فیلم انصافاً فیلم جذاب، با معنا  پرمحتوایی بود.

وی اضافه کرد: استقبال خوبی که از جشنواره فیلم فجر شده نشان‌دهنده این است که مردم به فیلم، آن هم فیلمی که هم‌زمان با تهران اکران شود، علاقه‌مند هستند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به این‌که «ظرفیت فرهنگی خوبی در بندرعباس وجود دارد و باید به افزایش فضاهای فرهنگی به‌خصوص سینما کمک کنیم»، تصریح کرد: در بندرعباس دو سینما با حدود ۴۵۰ صندلی پیش‌بینی‌شده که به نسبت جمعیت کم است و با توجه به نیاز مردم بندرعباس و بر اساس جمعیت حدود پنج هزار صندلی لازم است.

وی با بیان این‌که «باید در حوزه فرهنگی کارهای مختلف و متعددی انجام شود؛ چراکه اهمیت این حوزه نسبت به بسیاری از حوزه‌های دیگر بالاتر است»، خاطرنشان کرد: این وظیفه و رسالت سنگینی است که هم دولت و هم مجلس باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند تا بتوانیم در هرمزگان به‌گونه‌ای عمل کنیم که ازلحاظ فرهنگی از استان‌های دیگر عقب نمانیم.

وی با اشاره به این‌که «می‌طلبد که مسئولین گام‌هایشان را بلندتر بردارند و از ظرفیت بخش خصوصی علاقه‌مند به حوزه فرهنگی نیز بهره بیشتری ببرند»، بیان کرد: دولت و قانون‌گذاران در مجلس تسهیلاتی برای کسانی که در حوزه فرهنگی علاقه‌مند به فعالیت هستند در نظر گرفته‌اند و همچنین این افراد از پرداخت برخی عوارض معاف هستند که این خود می‌تواند فرصت بیشتری برای تلاش در این حوزه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان این‌که «کارگردانان خوبی در حوزه دفاع مقدس در کشور داریم و اکثریت آن‌ها به‌صورت مستقیم درصحنه بوده‌اند و درک خوبی از دفاع مقدس دارند»، ابراز کرد: بنده که توفیق این را داشته‌ام مدت کوتاهی در فضای دفاع مقدس قرار داشته باشم وقتی فیلم‌های دفاع مقدس را تماشا می‌کنم خاطرات آن سال‌ها برایم تداعی می‌شود.

مرادی در پایان اظهار کرد: سینمای دفاع مقدس می‌تواند الگوی خوبی برای جوانانی که در فضای دفاع مقدس نبوده‌اند و آن را درک نکرده‌اند باشد و کارگردانانی که در این زمینه کار می‌کنند باید تمام تلاش خود را بکنند که راوی خوبی برای آن دوران باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: