کد خبر: ۱۲۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - 13 February 2018
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه پس از برجام تامین مواد اولیه آسان تر و با صرفه تر شده است ، گفت : هر چند افزایش قیمت ارز تا حدودی کار را برای بعضی واحد های صنعتی سخت کرد ، اما در مجموع تامین مواد اولیه و ارز مشکل اصلی نیست.
بانكداري ايراني - رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه پس از برجام تامین مواد اولیه آسان تر و با صرفه تر شده است ، گفت : هر چند افزایش قیمت ارز تا حدودی کار را برای بعضی واحد های صنعتی سخت کرد ، اما در مجموع تامین مواد اولیه و ارز مشکل اصلی نیست.

صادق نجفی سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : مشکل اصلی در فعالیت های تولیدی و اقتصادی نبود برنامه ، فکر و ایده صاحبان صنعت است. 
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر این که دست اندرکاران باید در کنار تولید کننده و آنان نیز کنار مردم باشند ، گفت : مشکل این است که در داخل کشور بدتر از بیرونی ها با یکدیگر برخورد و عمل می کنیم .
وی افزود : اگر تعامل منطقی بین مردم، مسئولان و رسانه ها ایجاد شود، بخش بزرگی از مشکلات اساسی یعنی معیشت و اشتغال جوانان رفع خواهد شد. 
نجفی گفت : بر اساس برنامه مقرر شد تا با استفاده از مزیت ها و تسهیلات پیش بینی شده در بودجه ، 20 هزار واحد صنعتی را در چهار سال آینده به ظرفیت کامل برسانیم. 
وی کمبود نقدینگی را از مشکلات اصلی واحدهای غیر فعال صنعتی معرفی کرد و افزود : فقدان بازار ، اختلاف بین شرکا ، کمبود یا نبود مواد اولیه و تامین نبودن ماشین آلات هم از دیگر مشکلات این واحدهاست.
معاون وزیر صنعت گفت : جلسات متعددی با شورای هماهنگی بانک های داخلی و خارجی برگزار شده و تفاهم هایی نیز برای فعال کردن این واحدها به دست آمده است. 
نجفی با تاکید بر اینکه شهرک های صنعتی باید مدیریت یکپارچه داشته باشند و اختیارات لازم را از دستگاههای مختلف اجرایی اخذ کنند ، افزود : شهرک های صنعتی کشور با وجود تامین امکانات و زیرساخت های لازم ، زنده و فعال نیستند ؛ زیرا نتوانسته ایم اهداف آنها را به سازمان ها و نهادها بشناسانیم. 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون وزیر صنعت برای شرکت در آئین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شرکت های شهرک های صنعتی کشور به ساری سفر کرد.
این رقابت ها سه شنبه شب با شرکت 22 تیم از استان های مختلف کشور در محل مجتمع تفریحی و ورزشی وزارت کشور واقع در فرح آباد ساری آغاز شد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: