کد خبر: ۱۲۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - 10 February 2018
راهکار مسؤولان در زمستان‌های پردود ایران مشخص است. گسترش طرح‌های ترافیکی و تعطیلی مدارس مهم‌ترین کار آقایان در این وضعیت است.
بانكداري ايراني -پایگاه خبری عصر ایران در یادداشتی نوشت: راهکار مسؤولان در زمستان‌های پردود ایران مشخص است. گسترش طرح‌های ترافیکی و تعطیلی مدارس مهم‌ترین کار آقایان در این وضعیت است.

در ادامه این یادداشت به قلم مصطفی داننده می خوانیم: زمستان که می‌رسد. سرما که می‌آید. نفس کشیدن برای تهرانی‌ها و بسیاری دیگر از شهرهای بزرگ کشور سخت می‌شود. آلودگی همچون ابری باران زا تمام سطح شهر را می‌گیرد.

شاید اگر به دانش آموز تهرانی، کرجی، اصفهانی، مشهدی و ارومیه‌ای گفته شود زمستان را تعریف کنید می‌گویند زمستان فصلی است که در آن برف می‌بارد اما بیش از برف آلودگی می‌آید. ما در زمستان بیش از برف دود می‌بینم.

در زمان‌های نه چندان دور مدارس به علت سرما تعطیل می‌شدند حالا به دلیل آلودگی. در همین هفته اخیر بیشتر روزهای هفته را بچه‌های به جای اینکه در مدرسه باشند در خانه بودند چون هوای آلوده راه تنفس آنها را بسته است.

پیشنهادی برای مسؤولان در زمستان پردود
راهکار مسؤولان در زمستان‌های پردود ایران هم مشخص است. گسترش طرح‌های ترافیکی و تعطیلی مدارس مهم‌ترین کار آقایان در این وضعیت است.

تقریبا هیچ تصمیمی در این سال‌ها توسط مسؤولان گرفته نشده است که به وضعیت آلودگی هوا کمک کند.

بسیاری از مسؤولان شهری به مردم توصیه می‌کنند که از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده کنند و خودروهای شخصی خود را به خیابان نیاورند.

نگارنده در این نوشتار می‌خواهد پیشنهادی به مسؤولان شهری بدهد. به کسانی که به مردم توصیه می‌کنند از وسایل شخصی استفاده نکنند.

اعضای شورای شهر، شهردار و شهرداران مناطق مختلف، نمایندگان مجلس برای رفتن به محل کار خود از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند.

محل کار این افراد در مرکزی‌ترین و شلوغ‌ترین نقاط شهر قرار دارد.

به عزیزان پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از وسایل شخصی از سرویس استفاده کنند. به طور مثال یک مینی بوس غیر آلوده می‌تواند اعضای شورای شهر را به عنوان سرویس به محل کارشان برساند. یا مدیران شهرداری یا یک خودرویی مانند ون به محل کار خود بروند.

بسیاری از نمایندگان مجلس به علت نزدیکی خانه‌ها می‌توانند همین کار را کنند و به خانه ملت برسند.

بهتر است کسانی که به مردم توصیه می‌کنند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند خود نیز به این توصیه عمل کنند. عدم حضور 20 خودرو در سطح شهر هم می‌تواند به بهبود هوای تهران و دیگر شهرهای کشور کمک کند.

ایرادی ندارد حتی اعضای شورای شهر برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. حضور در مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها می‌تواند به این آقایان و خانم‌ها کمک کند تا مشکلات شهری آشنا شوند و آن را در صحن شورای شهر و با شهردار تهران مطرح کنند.
با خواندن و گزارش کردن نمی‌توان فهمید مردم در سطح شهر با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.
*منبع: پایگاه خبری عصر ایران/19 بهمن 96
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: