کد خبر: ۱۲۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 04 February 2018
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: امسال 60 هزار تن گندم تولیدی خوزستان از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشورهای عمان و ایتالیا، و 28 هزار تن آرد تولیدی این استان به عراق صادر شده است.
 بانكداري ايراني-مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: امسال 60 هزار تن گندم تولیدی خوزستان از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشورهای عمان و ایتالیا، و 28 هزار تن آرد تولیدی این استان به عراق صادر شده است.
به گزارش ایرنا سیاوش حسین پور یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان دی امسال در مجموع 28هزار و 500تن گندم معمولی به عمان و 31هزار و 500 تن گندم با رقم دروم به کشور ایتالیا صادر شده ضمن آنکه 28هزار آرد تولیدی خوزستان از طریق 2 مرز زمینی چذابه و شلمچه به عراق صادر شده است. 
وی به مرغوبیت آرد صادراتی خوزستان به عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به کیفیت آرد خوزستان ، بسته بندی مناسب ،تسریع در انجام امور گمرکی توانستیم رقیب اصلی در بازار آرد عراق که کشور ترکیه بود را پشت سر بگذاریم. 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار کشور همچنین از انتقال 562 هزار تن گندم مازاد تولید خوزستان از طریق شبکه ریلی و جاده ای به 20 استان کشور در امسال خبر داد و اظهارکرد: امسال یک میلیون و 353هزار و 508تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان گندم کار خوزستانی خریداری شد. 
وی در ادامه گفت: در راستای افزایش سیلوها و مراکز استاندارد ذخیره سازی گندم در خوزستان در سال های اخیر بطور میانگین هر سال به میزان 100 هزار تن به ظرفیت های خوزستان اضافه شده به طوری که هم اکنون 19 سیلو در بخش خصوصی با ظرفیت 800 هزار تن به بهره برداری رسیده و این ظرفیت به علاوه 400 هزار تن سیلوهای موجود در بخش دولتی موجب ارتقای ظرفیت کل سیلوهای استان به یک میلیون و 200هزار تن شده که با احتساب ظرفیت تقریبی 300 هزار تن انبارهای سر پوشیده و مسقف و نیمه مکانیزه کارخانجات آرد ، مجموع ظرفیت ذخیره سازی به یک میلیون و 500 هزار تن رسیده است. 
به گزارش ایرنا صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از طریق 2 مرز زمینی شلمچه و چذابه و مرزدریایی خرمشهر انجام می شود. 
در سال زراعی 96- 95 یک میلیون و 700هزار تن گندم در خوزستان تولید شد که از این حیث مقام نخست را در کشور به دست آورد. 
در استان خوزستان سالانه 16میلیون تن محصولات زراعی ، باغی و شیلاتی تولید می شود که بخش مهم تولید مازاد آن شامل گندم ، سبزی ، شکر و چغندر قند ، مرکبات ، صیفی جات و خرما به سایر نقاط کشور ارسال می شود. 
در استان خوزستان 138 نوع محصول زراعی و باغی تولید می شود که از حیث تنوع تولید در کشور اول است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: