بانكداري ايراني- با پایان یافتن بحران جوی به وجود آمده در فرودگاههای اصلی کشور شرکت فرودگاهها برنامهریزی دقیقی انجام داده تا برخی از مشکلات به وجود آمده در روزهای اخیر مدیریت شود.
به گزارش ایسنا، با لغو قابل توجه پروازها در فرودگاههای تهران درصد قابل توجهی از پروازهای ورودی مجبور شدند در فرودگاههای جایگزین به زمین بنشینند که همین موضوع باعث افزایش ترافیک هوایی این فرودگاهها و نبود ظرفیت لازم برای فرود تعدادی از هواپیماها شد.
طبق برنامهریزیهای صورت گرفته فرودگاههای جایگزین تهران ابتدا در شهر اصفهان قرار دارند و سپس در صورت نیاز فرودگاه شیراز نیز به این فرآیند اضافه میشود.
در این راستا طبق اعلام شرکت فرودگاهها تفاهمنامه همکاری سهجانبهای میان فرودگاههای شیراز، اصفهان و مهرآباد نهایی شده که با هدف مدیریت بحران اجرایی خواهد شد.
این تفاهمنامه در حوزههای هوانوردی، راداری، سیستم ناوبری، تجهیزات و پذیرش پروازها اجرایی میشود. همچنین بنا شده برای اینکه دستورالعملهای همکاری این سه فرودگاه بازنگری شود، در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات هماهنگیهایی با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاهها در دستور کار قرار گیرد.
این تفاهمنامه در حالی منعقد شده که براساس دستور وزیر راه و شهرسازی، معاونت حمل و نقل این وزارتخانه موظف است در کوتاهترین زمان ممکن گزارشی از وضعیت مدیریت پروازها در بحران اخیر ارائه کرده و برنامهریزیهای لازم برای اتفاقهای احتمالی آینده را در دستور کار قرار دهد.
وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهارنظر خود گفته که با توجه به بالابودن تعداد پروازهای روزانه در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) امکان توقف و تعطیلی این فرودگاهها وجود ندارد و باید در زمان بحران امکان مدیریت پروازها به وجود آید.
در طول روزهای گذشته از یکسو ایرلاینها از شرایط بد فرودگاهی شکایت داشتهاند و از سوی دیگر فرودگاههای تهران اعلام کردند که بسیاری از پروازها به دلیل نبود آمادگی از سوی ایرلاینها لغو شدهاند.
به دنبال لغو تعدادی از این پروازها مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) مجبور شدند بیش از ۲۴ ساعت در این فرودگاه به انتظار انجام شدن پروازهایشان بنشینند.