کد خبر: ۱۲۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 03 February 2018
در حالی به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و قیمت خودروهای وارداتی هم به‌طورمتوسط ۹۰میلیون تومان گران شده که خبری از نظارت جدی بر قیمتها نیست و سازمان حمایت هم مدام از آنالیز قیمت صحبت می‌کند اما هنوز برخوردی نشده است.
 بانكداري ايرانيـ در حالی به ماه‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم و قیمت خودروهای وارداتی هم به‌طورمتوسط ۹۰میلیون تومان گران شده که خبری از نظارت جدی بر قیمتها نیست و سازمان حمایت هم مدام از آنالیز قیمت صحبت می‌کند اما هنوز برخوردی نشده است.

به گزارش تسنیم، طی ٧ ماه گذشته اتفاقات زیادی در خصوص واردات خودرو از جمله ممنوعیت ثبت سفارش و ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو باعث شد تا بازار خرید و فروش این خودروها با افزایش قابل توجه قیمت روبه‌رو شود.

البته در طول این ماه‌ها مسئولان نظارتی اظهاراتی درباره رصد بازار و کنترل قیمت‌ها مطرح کردند اما کسی نتوانست مانع افزایش قیمت‌ها شود به‌نوعی که نوسانات قیمت دلار هم بر آشفته‌بازار خودروهای وارداتی اضافه شد و هر شرکت بنا به صلاحدید برای چندمین بار قیمت محصولات خود را افزایش داد.

مطابق اعلام انجمن واردکنندگان خودرو متوسط افزایش قیمت خودروهای وارداتی در طول این ماه‌ها ٩� میلیون تومان بوده است. اما سؤال اینجاست؛ این قیمت‌ها تا چه‌میزان مطابق ضابطه قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی است؟

میرآخرلو معاون بازرسی سازمان حمایت هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته بود: قیمت خودروهای وارداتی را بررسی می‌کنیم و اگر خارج از ضابطه قیمت‌گذاری بود حتماً باید قیمت‌ها اصلاح شود.

خبرنگار تسنیم طی تماسی با میرآخرلو معاونت بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان جزئیات بررسی قیمت خودروهای وارداتی را جویا شد که وی در پاسخ به این موضوع گفت: در حال دریافت آنالیز قیمتی شرکت‌های خودروساز هستیم و تا کنون دو یا سه شرکت آنالیز قیمتی خود را به سازمان حمایت ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بررسی آنالیز قیمتی شرکت‌ها زمان‌بر است، افزود: به‌محض نتایج نهایی آن را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، اظهارات این مقام مسئول در سازمان حمایت در حالی است که شرکت‌های واردکننده به‌راحتی قیمت‌های غیرمعقول خود را تعیین کرده و در قالب طرح‌های مختلف محصولات را با تحویل‌های چندماهه به‌فروش می‌رسانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: