کد خبر: ۱۲۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - 02 February 2018
بانكداري ايراني -نخستین شرکت تخصصی بیمه ، آخرین صورت های مالی خود را با سود خالص 54 میلیارد و 972 میلیون ریالی منتشر و اعلام کرده که به هر سهم 46 ریال تعلق خواهد گرفت.
 بانكداري ايراني -نخستین شرکت تخصصی بیمه ، آخرین صورت های مالی خود را با سود خالص  54 میلیارد و 972 میلیون ریالی منتشر و اعلام کرده که به هر سهم 46 ریال تعلق خواهد گرفت.

به گزارش  بانكداري ايراني ، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه که سرانجام پس از 7 سال دردی ماه 95 مجوز تاسیس را گرفته و  نخستین شرکت تخصصی و جدید شرکت بیمه گری  حال حاضر ایران است . 

 این شرکت نوپا توانسته  در دوره 9 ماهه منتهی به 96/09/30 (حسابرسی نشده)  توانست فقط از محل بیمه زندگی بیش از 3 میلیارد و 244 میلیون  ریال حق بیمه بفروشد که از این محل مبلغ  1میلیارد و 337 میلیون ریال درآمد نیز کسب کند . خسارت پرداختی شرکت در این دوره صفر بوده است . 

گزراشات این شرکت ،  به دليل آغاز به کار  در تاريخ 7 بهمن 95، براي دوره مالي 9 ماهه منتهي به 1395/09/30 فاقد اطلاعات مقايسه اي بوده و نمی توان در خصوص عملکرد منفی یا مثبت شرکت قضاوت کرد اما در مقایسه با عملکرد شش ماهه سال جاری شرکت که آخرین گزارش شرکت قبل از این دوره بوده  ، شاهد رشدی حدود 30 درصدی در عملکرد شرکت هستیم زیرا این شرکت در شش ماهه منتهی به 31 شهریور 96 حدود 2میلیارد و 500 میلیون ریال حق بیمه صادره کرده بود که از آن محل 864 میلیون ریال درآمد کسب کرده بود . 

نکته با اهمیت در صورت های مالی شرکت اینکه  سرمايه‌گذاري‌هاي کوتاه مدت شرکت عمدتا مربوط به سرمايه‌گذاري در سپرده هاي بانکي و خريد واحد صندوق هاي سرمايه‌گذاري بوده و سرمايه‌گذاري‌هاي بلند مدت شرکت عمدتا مربوط به خريد اوراق مشارکت(با تضمين دولت) با سررسيدهاي بلند مدت است.

در دوره مورد بررسی بدهی شرکت به بیمه گذاران و بیمه گران به مبلغ 946 میلیون ریال رسید در مقابل مطالبات از بیمه گذاران صفربوده اما مطالبات از بیمه گران بالغ بر  رقم 164 میلیون ریال شد. سرمایه فعلی شرکت 600 میلیارد ریال و سود انباشته شرکت قریب به 56 میلیارد ریال برآورد شده است .  

شایان ذکر است که  اهداف مؤسسین شرکت، ایجاد تحول در صنعت بیمه عمر و زندگی، گسترش فرهنگ دوراندیشی با تمرکز بر بازارهای هدف و شناسایی نیازهای واقعی انسان‌های مختلف بوده که با چابکی و شفافیت در فعالیت‌ها و انعطاف‌پذیری و مشتری‌مداری همراه خواهد شد. در حال حاضر این شرکت با مدیریت خلیل حسن زاده کمند  اداره می شود . 

سهامداران عمده شرکت عبارتند از:
- بانک خاورمیانه (سهامی عام)
- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام)
- شرکت آسفالت طوس (سهامی خاص)
- شرکت سام گروه (سهامی خاص)
- شرکت کارآفرینان صنعت ذوب فلزات (سهامی خاص)
- شرکت سرمایه آرمان روشن ارگ (سهامی خاص)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: