کد خبر: ۲۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 10 June 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
بیمه دانا در دو سال گذشته با پیشی رفتن از رقبای خود در صنعت بیمه ایران توانسته جایگاه خاصی را برای خود رقم بزند که با توجه به استراتژی های که تدوین کرده این برتری همچنان حفظ شده و فاصله اش با دیگر شرکت های رقیب بیشتر شده است.

بررسی بنیادهای موفقیت بیمه دانابیمه دانا در دو سال گذشته با پیشی رفتن از رقبای خود در صنعت بیمه ایران توانسته جایگاه خاصی را برای خود رقم بزند که با توجه به استراتژی های که تدوین کرده این برتری همچنان حفظ شده و فاصله اش با دیگر شرکت های رقیب بیشتر شده است.

به گزارش بانکداری ایرانی،  بیمه دانا در سال جاری هم رکورد شکنی کرده و توانسته طی دو ماه نزدیک به 40هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کند. این میزان از حق بیمه تولیدی زمانی مهمتر می شود که به قرارادادهای جدید بیمه دانا توجه ویژه کرد.

بیمه دانا طی تفاهم نامه ای که با بانک شهر امضا کرد، توانسته پورتفوی مهمی را ایجاد کند.

بسیاری از تحلیل گران صنعت بیمه معتقدند که با این تفاهمنامه و قرارداد نهایی، بیمه دانا برای شهرداری، دهیاری ها و بانک شهر و زیرمجموعه های مرتبط حق بیمه تولید خواهد کرد که در نهایت پورتفوی قوی را خواهد ساخت. به عقیده کارشناسان، وضعیت بیمه دانا را بیش از قبل متغیر کند. این شرکت، برای بیمه‌شدگانِ مجموعه‌های بانک شهر، بسته‌‎های خدمات بیمه‌ایِ ویژه‌ای را پیش‌بینی و تدوین کرده است.

بیمه دانا در سالهای اخیر تلاش کرده با تمرکز بر فروش خرد و کلان و سلامت حرفه ای ، چهره خاصی از خود نشان دهد.

به گفته مدیر عامل شرکت بیمه دانا که شاخص‌ها و معیارهای مختلفی مانند سطح توانگری مالی، میزان پوشش خدمات بیمه‌ای، میزان انضباط مالی، میزان خسارت‌های پرداختی، میزان حق بیمه تولیدی و رضایت مشتری را ضامن ماندگاری و موفقیت شرکت‌های بیمه میداند، شرکت بیمه دانا برای ماندگاری و کسب موفقیت برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی هوشمندانه و کارا و بهره‌گیری از سرمایه‌ انسانی و تیم مدیریتی قوی را تدوین واجرا کرده است. به گفته او تمامی موارد یاد شده به نحو احسن در بیمه دانا تدوین و اجرا شده است که حاصل این تلاش‌ها، در شاخص‌های عملکردی شرکت نمایان است.

همچنین عامل موفقیت شرکت از زبان مدیر عامل بیمه دانا داشتن سرمایه مناسب،، دارایی‌ها و بدهی‌های جاری و دارایی‌های قابل‌ قبول، ارزش مطالبات و کنترل ریسک بوده که در نهایت توانگری خوبی را نصیب شرکت کرده است.

از دیگر عواملی که در موفقیت شرکت‌های بیمه جهت حفظ و رشد سهم بازار آن‌ها تآثیرگذار است، ارائه خدمات بیمه‌ای متنوع و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه‌گذاران است.

همین رویه سبب شده است تا بیمه دانا از تمامی رقبای پیشین خود فاصله معناداری را پیدا کند و نخستین شرکت بیمه خصوصی در همه لحاظ شده است.

این شرکت در ابتدای هرسال به دلیل پرونده های سال قبل ، خسارت بیشتری نسبت به ماه های دیگر پرداخت می کند اما رویه شرکت در سال های گذشته نشان داده است که این رویه تنها در ماه ابتدایی به خاطر انباشت پرونده های سال قبل است که به دلیل پایان سال قبل قابلیت پرداخت نداشته و به سال قبل منتقل شده است. به عنوان نمونه در سال قبل در دو ماه ابتدایی سال نسبت خسارت شرکت حدود 70 درصد بود ولی در پایان سال به حدود 50درصد رسید که رقمی مناسب درصنعت بیمه است چر که نسبت خسارت میانگین صنعت بیمه حدود 70 درصد است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: