کد خبر: ۱۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 28 January 2018
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه هزینه‌های عملیاتی شرکت رجا بسیار زیانده است، گفت: تاکنون این زیان انباشته به 900 میلیارد تومان رسیده است.
 بانكداري ايرانيمدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه هزینه‌های عملیاتی شرکت رجا بسیار زیانده است، گفت: تاکنون این زیان انباشته به 900 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش  میزان، محمد رجبی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت رجا خراسان اظهار کرد: ورود نیروهای تازه نفس به سازمان به مثابه‌ جریان خون تازه است و بر این اساس امیدواریم تجربیات و دانش نیروهای جدید بتواند منشأ خیر بسیاری برای شرکت و مردم باشد.

وی اضافه کرد: شرکت رجا برای دستیابی به اهداف خود باید وضعیت درآمدزایی خود را بهبود و توسعه دهد به همین منظور باید از شقوق جانبی، درآمد کسب کند و در بخش های اصلی هزینه کند، به عنوان نمونه در بحث گردشگری ادبیات علمی حاکم شده است و ما باید در این زمینه به نوآوری روی بیاوریم.

مدیرعامل رجا با اشاره به این نکته که هزینه‌های عملیاتی شرکت رجا بسیار زیانده است، دلیل آن را ناشی از فعالیت تکلیفی این شرکت در بخش حومه‌ای دانست که سالانه 50 الی 60 میلیارد تومان زیان روی دست رجا می‌گذارد که تاکنون این زیان انباشته به 900 میلیارد تومان رسیده است.

رجبی در ادامه با بیان این که سال 1397 برای رجا سال سرنوشت سازی است، افزود: برای تحقق بحث توسعه  بازاریابی و افزایش درآمدزایی، باید از ابزارهای فروش و تکنولوژی‌های فروش استفاده کنیم و در بازاریابی جدی باشیم، برای مثال همسایه‌های شمالی و شرقی خراسان از ظرفیت بالایی برای جذب بازار و سرمایه گذاری برخوردارند که باید در این زمینه تلاش جدی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: در حال حاضر حدو ۸۶۰ واگن آماده سرویس داریم و در سال 97 بالغ بر 60 واگن نو وارد ناوگان می شود، که تا اواخر تابستان 40 واگن از شرکت واگن سازی پارس و 20 واگن از پلورسبز وارد ناوگان می شود.

رجبی افزود: واگن های قدیمی و کهنه برای ما هزینه دارد و به همین جهت برای نوسازی ناوگان 3 قرارداد B.O.T با 3 شرکت در دست اقدام داریم.

وی با توجه به اهمیت حضور سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامدار شرکت رجا گفت: وجود سازمان تأمین اجتماعی برای ما یک فرصت بوده زیرا با افزایش سرمایه نقدی کمک ویژه‌ای کرده و از طریق بانک رفاه هم در چند مرحله تسهیلات به موقعی به رجا داده است.

مدیر کل راه آهن خراسان در ادامه با اشاره به کیفیت خدمات رسانی به مسافران به ویژه زائران حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: تأخیر قطار از مبدأ مشهد در سال 94 سه دقیقه بوده که در سال 95 به 59 ثانیه و در سال 96 نیز به 38 ثانیه رسید، هم چنین تعداد سکوها از 4 به 7 سکو افزایش یافت و در ادامه خدمات توسعه ای سیگنالینگ را عوض کردیم و خطوط، زیرساخت ها و نمازخانه ها را هم توسعه دادیم.

در ادامه این مراسم محمد راشدی رئیس هیأت مدیره شرکت رجا با بیان این که راه آهن را مردم به قطار مسافری، وضعیت ایستگاه های مسافری و امکانات آنها می شناسند، افزود: حساسیت در بخش مسافری حمل و نقل ریلی ویژه است و باید تک تک ما نسبت به این وضعیت حساس باشیم.

راشدی افزود: پشتوانه معنوی زحمات دوستان و همکاران در مدیریت رجا خراسان، حضرت ثامن الحجج(ع) است، چه فردی که می آید و چه فردی که می رود.

وی با اشاره به اهمیت کار در خراسان رضوی گفت: رده های مدیریتی در خراسان چه شرکت رجا و چه راه آهن به دلیل وسعت مسؤولیت ها با سایر مدیریت ها و سازمان ها فرق می کند.

در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا بلالی در طول حدود 9 سال مدیریت رجا خراسان تقدیر به عمل آمد و از سوی مدیرعامل رجا، احمد یارمحمدی نیز به عنوان مدیر جدید رجا در خراسان معارفه شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: