کد خبر: ۱۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - 26 January 2018
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، پنجشنبه شب در یک شام کاری میزبان رهبران تجاری اروپا و مدیران شرکت های بین المللی با هدف جلب سرمایه گذاری بیشتر به آمریکا بود.
 بانكداري ايراني - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، پنجشنبه شب در یک شام کاری میزبان رهبران تجاری اروپا و مدیران شرکت های بین المللی با هدف جلب سرمایه گذاری بیشتر به آمریکا بود.

به گزارش ایرنا، مدیران شرکت های بین المللی از جمله توتال، زیمنس، نستله، نووارتیس، نوکیا، ولوو، استات اویل، آدیداس و چندین شرکت دیگر به ضیافت شام ترامپ دعوت شده بودند. 
ترامپ در این مراسم ضمن تشکر از سرمایه گذاری این شرکت ها در آمریکا گفت: احترام زیادی برای کشور ما وجود دارد و همچنین پول زیادی هم هست. وی همچنین گفت که رهبران تجاری از سیاست های او مبنی بر کاهش مالیات شرکت ها و مقررات زدایی خوشحال هستند. 
در این مراسم مدیران شرکت ها ضمن تمجید از تصویب طرح کاهش مالیات در آمریکا به معرفی فعالیت های شرکت های خود پرداختند. 

ترامپ چهارشنبه شب به وقت محلی آمریکا پیش از عزیمت به داووس سوئیس گفت به این گردهمایی می رود تا پول زیادی به آمریکا بیاورد و آنها سرمایه گذاری زیادی در آمریکا خواهند کرد. 
رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه وارد داووس شد و با سران شماری از کشورها از جمله ترزا می نخست وزیر انگلیس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدارهای دوجانبه ای داشت. ترامپ قرار است بعدازظهر جمعه در مجمع داووس سخنرانی کند. 
این درحالی است که شماری از رهبران اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سخنرانی های روز چهارشنبه دیدگاههای خود را بیان کردند که با تاکید بر چندجانبه گرایی و همکاری بین المللی و تجارت آزاد و انتقاد از انزواگرایی و حمایت گرایی داخلی در نقطه مقابل سیاست های ترامپ قرار گرفتند. 
به گزارش ایرنا، چهل و هشتمین اجلاس سالانه مجمع جهانی‌ اقتصاد روز سه شنبه با سخنرانی رئیس جمهوری سوئیس به طور رسمی گشایش یافت که در سخنرانی خود بر لزوم تداوم همکاری بین المللی و چندجانبه گرایی تاکید کرد. این کنفرانس با شرکت بیش از سه هزار تن از ثروتمندترین و قدرتمندترین مقام ها و شخصیت های جهانی‌ مانند رئیسان جمهوری، نخست وزیران و وزیران، رئیسان بانک های مرکزی، مسئولان نهادهای بین المللی و صاحبان کسب و کارهای بزرگ، تا روز جمعه ادامه دارد. 
در این اجلاس، نشست ها و میزگردهای مختلف و متنوعی برگزار می شود و در حاشیه آن نیز دیدارهایی خصوصی بین سیاستمداران و مقامات اقتصادی برای بررسی مسائل روز برگزار می شود. 
اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصادی با شعار 'ایجاد آینده ای مشترک در جهانی اختلاف زده' و در حالی برگزار می شود که بنا به گزارش پایگاه رسمی مجمع داووس، محیط جهانی به میزان شگرفی تغییر کرده و اختلافات ژئواستراتژیک در جبهه های مختلف ظهور کرده که پیامدهای گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: