کد خبر: ۱۲۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۶ - 23 December 2017
بر اساس گزارش های منتشر شده در روز جاری، از زمان وقوع بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ میلادی روند رو به کاهش بهره وری موجب شده است که رشد اقتصادی بلند مدت در دنیا کاهش داشته باشد.
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از شینهوا، تحقیقاتی که مشترکا توسط این خبرگزاری و مرکز مبادلات اقتصادی بین المللی چین انجام شده نشان می دهد که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ میلادی نرخ ''بهره وری کل عوامل'' به میزان ۰.۴ درصد در هر سال کاهش داشته است. این در حالی است که در سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ رشد متوسط سالیانه ''نرخ بهره وری کل عوامل'' ۰.۹ درصد بوده است. 

همچنین، این گزارش اذعان کرده است که ''انقلاب اقتصادی جدید باعث افزایش دادن نرخ بهره وری کل عوامل یا تقاضای جهانی نشده است''. 

افزون بر این، این گزارش بیان داشته است که '' پایه ی (مورد نیاز برای) ترمیم اقتصاد جهانی (هنوز) ضعیف است زیرا صندوق بین المللی پول برای سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی پیش بینی کرده است که متوسط رشد سالیانه در دنیا ۳.۷ درصد باشد. (این میزان از رشد) هنوز کمتر از رشد ۴.۲ درصدی ای است که در سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷ جهان شاهد آن بود''. 

باید خاطر نشان گردد که پیش از این موسسه ی اقتصاد و بازرگانی چین گفته بود که جهان از تاثیرات مربوط به بحران مالی جهانی در سال ۲۰۱۸ رها شده است و انتظار می رود که نرخ تولید ناخالص داخلی در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بر خلاف پیش بینی های سابق رشدی ۳ درصدی داشته باشد. به گفته ی این نهاد، با بهتر شدن ''عوامل کیفی رشد اقتصادی'' مانند ''افزایش مهارت کارگران، دیجیتالی شدن بازار و رشد بهره وری'' جهان باید شاهد بهتر شدن وضع بنگاه های تجاری و ایجاد توسعه ای پایدار در دهه ی آینده باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: