کد خبر: ۱۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیش از 85 درصد هزینه های حمل بار در بارنامه ها به رانندگان و کامیون داران اختصاص می یابد.
 بانكداري ايراني -  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیش از 85 درصد هزینه های حمل بار در بارنامه ها به رانندگان و کامیون داران اختصاص می یابد.

 «داود کشاورزیان» عصر دوشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل افزود: نرخ عوارض قانونی بارنامه ها برای شرکت های حمل و نقل 13 تا 14 درصد است و دریافت بیش از این مبلغ از رانندگان غیر قانونی است، البته هزینه های تخلیه و بارگیری از این مبلغ مستثنا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تغییر روش های حمل و نقل سنتی بار و مسافر یکی از برنامه های مهم سازمان راهداری است و ما در حوزه حمل و نقل مسافر با اجرای طرح شبکه سیر همنام به الگوی خوبی دست پیدا کرده ایم؛ به طوری که از یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 شرکت فعال در این بخش فقط پنج شرکت با برند مخصوص خود در کشور فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: در حوزه حمل کالا هنوز به الگوی مناسبی نرسیده ایم اما با ورود بازارگاه ها در حمل و نقل بار پس از ابلاغ آیین نامه آن منتظر تغییر زیادی در این حوزه هستبم.
کشاورزیان گفت: آمارها نشان می دهد در چندساله اخیر استفاده از حمل ونقل عمومی در راه های کشور روند نزولی داشته و این به علت افزایش خودروهای شخصی و پایین بودن قیمت سوخت در کشور است.

وی گفت: با واقعی شدن قیمت سوخت و افزایش قیمت آن بدون شک استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی مورد توجه جدی قرار می گیرد زیرا یک اتوبوس با مصرف سوخت 35 لیتر در هر کیلومتر جایگزین 12 خودرو شخصی با مصرف 100 لیتر بنزین می شود.
وی گفت: با این حال نظر ما این است که دولت از محل درآمد ناشی از افزایش قیمت سوخت، یارانه های بیشتری را برای خرید اتوبوس یا کامیون پرداخت کند.

کشاورزیان افزود: اکنون قیمت یک اتوبوس 850 میلیون تومان است و ما 350 میلیون تومان تسهیلات بانکی در اختیار خریداران قرار می دهیم و خود متقاضی باید 500 میلیون تومان آورده داشته باشد و این سبب می شود کسی برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان خود رغبت نشان ندهد.
وی گفت: با ارزان شدن قیمت اتوبوس، هزینه حمل و نقل عمومی ارزان می شود و مردم برای استفاده از آن به جای خودروهای شخصی رغبت بیشتری نشان می دهند.

«با این حال در قانون بودجه افزایش قیمت 50 تومانی گازوئیل آنچنان رقم قابل توجهی نیست؛ زیرا افزایش 10 تا 11 درصدی قیمت گازوئیل (350 به 400 تومان ) ، آنچنان بر کرایه های حمل و نقل تاثیر نمی گذارد».

** فعالیت مجازی ها در حوزه برون شهری 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور درباره فعالیت اسنپ در حوزه برون شهری گفت: برای جلوگیری از ورود اسنپ به مسیر های برون شهری نامه ای به مدیریت این شرکت مجازی نوشتیم و اعلام شد شرایط فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی در محورهای برون شهری متفاوت از درون شهری است، لذا قرار بر این شد که اسنپ در سیستم خود سفرهای برون شهری را پیشنهاد ندهد.
وی درباره سانحه واژگونی اتوبوس در مسیر شیراز- بندرعباس گفت: کمیسیون ماده 12 با بررسی دلایل بروز این سانحه اعلام کرد شرکت و راننده در این تصادف آنچنان مقصر نبودند و هر دو سابقه خوبی داشتند و اگر دانش آموزان کمربند خود را بسته بودند جانباختگان این حادثه بسیار کمتر می شد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و ما مکانیک خاک نیز در این نشست خبری گفت: این شرکت برای انجام کنترل کیفی پروژه های عمرانی کشور 150 میلیارد تومان ز ش از شرکت های دولتی و خصوصی مطالبه دارد.
سید رضا حسینی افزود: گردش مالی این شرکت سالیانه 250 میلیارد تومان است و این شرکت کلیه مصالح ساختمانی برای اجرای پروژه های عمرانی را توسط مهندسان آن مورد ارزیابی قرار می دهد و بیش از 60 سال قدمت فعالیت این شرکت است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای برجام و لغو تحریم های ظالمانه این شرکت نیز موفق به خرید 2 دستگاه سیستم جدید شده است که یکی از آنها به عنوان رادار زمینی با سرعت 100 کیلومتر عبور و ضخامت لایه های جاده ها را مشخص می کند.
این مسوول گفت: دومین دستگاه نیز سیستم دانسته سنج هسته ای است که با استفاده از این دستگاه تراکم لایه های جاده ها مشخص می شود و این دستگاه ها در انجام وظیفه شرکت با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بسیار تاثیر گذار است و اکنون کارشناسان این شرکت در قطعات مختلف آزاد راه تهران شمال بسیار فعالند.
وی با اشاره به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی ادامه داد: در چند روز گذشته 30 درصد سهام این شرکت که به سهام عدالت اختصاص یافته بود، دوباره در اختیار شرکت قرار گرفت و اکنون 100 درصد سهام این شرکت برای واگذاری به بخش خصوصی آماده شده است.
به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی بیست و ششم آذرماه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اعلام کرد: بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو داریم که سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه دیگر به آن اضافه می شود. 
به گرارش ایرنا،«عباس آخوندی» گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب 50 هزار کیلومتر راه آسفالته داشتیم اما اکنون به 207 هزار کیلومتر افزایش یافته و در یک دوره 40 ساله چهار برابر شده است.
دومین نمایشگاه حمل و نقل بین المللی و صنایع وابسته صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی گشایش یافت. 
در این نمایشگاه 205 شرکت داخلی حضور دارند و تا بیست و هشتم آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه مندانند. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: