رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: قطعه سازان ایرانی اگر بخواهند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، چارهای جز تجمیع ندارند، زیرا مقیاس و اندازه آنها در حد صادراتی شدن نیست و باید با هم ادغام شوند تا قدرت رقابتشان افزایش یابد.
به گزارش میزان، منصور معظمی با بیان اینکه صنعت قطعه سازی جز لاینفک صنعت خودروسازی است و باید با هم رشد کنند، اظهار کرد: قطعه سازان در سالهای اخیر در زمینه ارتقای تکنولوژی و نیروی انسانی سرمایه گذاری لازم را نکردهاند، بنابراین باید در این مورد ارتقا پیدا کنند تا بتوانند قدرت رقابت پیدا کنند تاکید بنده بر قدرتمند شدن قطعهسازان از طریق ادغام است که بعضی از رسانهها به اشتباه ادغام خودروسازان اشاره کردهاند.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد، قطعه سازان ایرانی اگر بخواهند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، چارهای جز تجمیع ندارند، زیرا مقیاس و اندازه آنها در حد صادراتی شدن نیست و باید با هم ادغام شوند تا قدرت رقابتشان افزایش یابد.
وی در ادامه گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت به بحث کیفیت توجه دارد و نسبت به گذشته سخت گیری بیشتری را انجام میدهد و این موضوع یکی از تاکیدات وزیر صنعت به ویژه توجه به قطعه سازی داخلی در قراردادهای خارجی است.
معظمی با اشاره به پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو که قرار است بهمن ماه امسال با محوریت "زنجیره تامین رقابت پذیر” برگزار شود گفت: با توجه به موقعیت بسیار مناسب ایران در منطقه، ایدرو در افق ۱۴۰۴ اتصال قطعه سازان داخلی را به زنجیره تامین جهانی پیش بینی کرده است، این همایش در پی این است که سازوکار مذاکرات و شناخت قطعهسازان بزرگ جهانی با همتایان ایرانی ایرانی آنها را فراهم نمایند.
رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه طبق قراردادهای خودرویی پسابرجامی شمار قطعه سازان ایرانی که توان صادراتی داشته باشند، افزایش خواهد یافت، گفت: این صنعت قطعه سازی است که موجب تشکیل یک خودرو شده تا بتوانیم از آن بهره مند شویم.