کد خبر: ۱۱۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - 11 November 2017
‌مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر مرزی آستارا گفت: کم توجهی برخی مطب‌های شهرستان در زمینه ساماندهی و تحویل زباله‌های عفونی برای بی‌خطر سازی ‌باعث بروز مشکلاتی شده است.

بانكداري ايراني -مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر مرزی آستارا گفت: کم توجهی برخی مطب‌های شهرستان در زمینه ساماندهی و تحویل زباله‌های عفونی برای بی‌خطر سازی ‌باعث بروز مشکلاتی شده است.

‌به گزارش ایسنا‌، دکتر شهرام حسین نژادی در جلسه مشترک نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در خصوص جمع آوری پسماند از مطب‌ها‌، اظهار کرد: این جلسه به منظور هماهنگی در جمع آوری‌، امحاء و بی خطر سازی پسماند مطب‌های سطح شهرستان برگزار شد.

وی با انتقاد از کم توجهی برخی مطب‌های شهرستان در زمینه ساماندهی و تحویل زباله‌های عفونی برای بی خطر‌سازی‌، خاطر‌نشان کرد‌: این موضوع باعث بروز مشکلاتی شده است.

‌حسین‌نژادی زباله‌های عفونی مطب‌ها را تهدیدی برای سلامت جامعه برشمرد و گفت: انواع آلودگی‌های بیولوژیک شامل انواع باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها هر کدام تهدیدی برای محیط زیست است.

وی اضافه کرد: طبق قرارداد فی مابین شبکه بهداشت و درمان و نظام پزشکی‌، شبکه آماده تحویل زبالههای عفونی مطب‌های سطح شهرستان و تبدیل آن به زباله‌های عادی از طریق امحاء و بی خطر‌سازی است.

‌حسین نژادی در پایان خطاب به هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان ‌گفت: ایجاد رویه‌ای مناسب و ضابطه‌مند برای جمع آوری زباله‌های عفونی مطب‌ها و تحویل آن به بیمارستان از الزامات است.

دکتر علی اکبر الله‌خواه‌ رئیس بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا نیز در این جلسه طی سخنانی کوتاه تصریح کرد: طی 6 ماه اول سال 1396 مقدار سه هزار و 965 کیلو گرم زباله عفونی مطب‌ها امحاء و بی خطر سازی شده است.

وی افزود: این اقدام برابر تفاهم نامه فی مابین شبکه و نظام پزشکی انجام می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: