کد خبر: ۱۱۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي بازنگري در محتواي طرح هاي توسعه شهري را ضروري دانست و گفت: تدوين سند ملي سياست هاي شهري يکي از مهمترين اولويت هاي وزارتخانه است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «محمدسعيد ايزدي» عصر سه شنبه در چهاردهمين آيين بزرگداشت روز جهاني شهرسازي افزود: نبود سند ملي سياست هاي شهري مسائل و مشکلات زيادي را در مديريت شهري به وجود آورده؛ در حالي که اين سند در بسياري از کشورهاي فقير اجرا شده است.

وي گفت: در اين سند به همه مسائل شهري مانند حمل و نقل، مسکن، وضعيت زمين و روند بازآفريني شهري توجه مي شود تا کيفيت زندگي را در شهرهاي کشور ارتقا بخشيم.
وي بازنگري در محتواي طرح هاي توسعه شهري را خواستار شد و گفت: با آسيب شناسي طرح هاي گذشته و برقراري ارتباط نزديک با جامعه دانشگاهي و استادان شهرسازي مي توانيم به اين مهم دست پيدا کنيم.

ايزدي اضافه کرد: ايجاد شبکه همکاري با شهرداري و شوراي اسلامي از اولويت هاي ما در حوزه شهرسازي به شمار مي رود و خوشبختانه در شهر تهران اين تعامل بخوبي برقرار شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: تلاش ما در چهار سال گذشته ارتقاي کيفيت زندگي شهروندان بود و براي رسيدن به سند ملي بازآفريني شهري، ستاد ملي بازآفريني شهري تشکيل شد و برنامه هاي مهمي نيز در اين زمينه به اجرا درآمد.

** فقدان ضوابط بلندمرتبه سازي
در ادامه اين مراسم رييس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: ساخت مگامال ها و مراکز تجاري در مناطق مختلف شهر تهران يک تهديد بزرگ محسوب مي شود؛ زيرا با وجود اين مراکز تجاري، زندگي شهروندان در حاشيه اين مراکز و اماکن تهديد مي شود و آرامش و آسايش آنها به خطر مي افتد.

«محمد سالاري» افزود: هنوز ضوابط بلندمرتبه سازي در شهر تهران وجود ندارد و از اين رو، شهرداري ها توانستند براحتي براي کسب درآمدهاي بيشتر در مناطق مختلف شهري تراکم فروشي کنند.

سالاري ادامه داد: فروش شهر براي اجراي طرح هاي غيرضروري شهري تاکنون نتيجه اي در بر نداشته و مشکلات زيادي در تراکم و مسائل زيست محيطي در شهر تهران ايجاد شده است.
به گفته وي، امروز مهم ترين مساله ما در تهران ايجاد اتوبان و بزرگراه نيست؛ بلکه صيانت از اماکن مهم شهري در مقياس جهاني، اصلي ترين وظيفه در حوزه شهري است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: