کد خبر: ۱۱۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 04 November 2017
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارونگفت: حدود 20 درصد نفت مناطق نفت خیز جنوب در شرکت مارون تولید می شود و همانطور که آمارنشان می دهد یکی از شرکت هایی هستیم که مسئولیت مهمی در زمینه تولید نفت در شرکتنفت ایران داریم .
به گزارش خبرنگار ایسنا –منطقه خوزستان، جهانگیر پورهنگ در نشست خبری که امروز، 13آبان ماه در حاشیهنهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز برگزار شد، با اشارهبه بحث آتش سوزی چاه نفت 147 رگ سفید، اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گازمارون یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که مسئولیتبهره برداری از سه میدان مارون، کوپال و شادگان را در یک گستره جغرافیایی به وسعت1400 کیلومتر مربع به عهده دارد.

وی افزود: این شرکت روزانهحدود 600هزار بشکه نفت و میعانات گازی تولید می کند و این برنامه ای است که برایشرکت مارون در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره بردارینفت و گاز مارون با بیان اینکه شرکت مارون به صورت کلی حدود 3هزار نفر پرسنل دارد،اظهار کرد: حدود 20درصد نفت مناطق نفت خیز در شرکت مارون تولید می شود و همانطورکه آمار نشان می دهد، یکی از شرکت هایی هستیم که مسئولیت مهمی در زمینه تولید نفتدر شرکت نفت ایران داریم.

پورهنگ عنوان کرد: برنامه نوسازی تاسیسات یک برنامه بسیار وسیع و بزرگ است و در این زمینه قطعا به تبعیتبرنامه ای که وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران به دنبال آن هستند، تاسیسات خود رانوسازی خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از قدیمی ترینتاسیسات، تاسیسات شرکت مارون است و در سال های اخیر پروژه عمده و جدیدی در شرکت پیاده نشده است. دو واحد نمک زدایی به ظرفیت 150هزار بشکه نیاز بود در شرکت ماروناحداث شود اما به واسطه مشکلات و کمبود اعتبارات این طرح ها آغاز نشده است.
مدیرعامل شرکت بهره بردارینفت و گاز مارون اظهار کرد: تاسیسات شرکت مارون به خصوص خطوط لوله این شرکت فرسودههستند و نیاز به بازسازی و نوسازی در این بخش ها وجود دارد که در قالب دو برنامه پیگیری می شوند.

پورهنگ تصریح کرد: یکی ازبرنامه ها، برنامه میدان محوری است که شرکت نفت ایران در حال تدوین آن است ومشکلات عملیاتی و نگهداشت تولید و همچنین تولید در کوتاه مدت و میان مدت بررسی میشود.
وی ادامه داد: در بحثنوسازی بررسی کلی روی میدان و تاسیسات موجود در حال انجام است تا با در نظر گرفتنیک نقشه جدید، نسبت به کاهش تاسیسات و مجتمع سازی آنها اقدام شود تا به صورت مدرنو اثربخش تر شاهد احداث تاسیسات باشیم.
مدیرعامل شرکت بهره بردارینفت و گاز مارون عنوان کرد: برنامه نوسازی تاسیسات شرکت نفت و گاز مارون بایدمطالعه فنی بر روی آن انجام شود و با توجه به مطالعات فنی اولویت ها برای بحثبازسازی تاسیسات مشخص خواهد شد.
پورهنگ با بیان اینکه درحال حاضر اولویت اول شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تاسیس واحدهای نمک زداییاست، گفت: به منظور نگهداشت تولید باید این واحدهای نمک زدایی در شرکت بهره بردارینفت و گاز مارون تاسیس شوند.
وی گفت: احداث دو واحد نمک زدایی با ظرفیت 150هزار بشکه در حدود 6هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.
مدیرعامل شرکت بهره بردارینفت و گاز مارون اظهار کرد: در خصوص اعتبارات موردنیاز برای بازسازی تاسیسات درحال حاضر نمی توان عددی را اعلام کرد اما اعتبارات بسیاری برای اجرای این کارهامورد نیاز است.

پورهنگ بیان کرد: بیشترکار تعمیرات قطعات شرکت در استان خوزستان انجام و به شرکت های درون استان خوزستانواگذار می شود. خواسته و رضایت شرکت نیز در آن است تا بتواند از توانمندی هایاستان در وهله اول و سپس از توان کشور در زمینه های مختلف بهره بگیریم.

وی در خصوص بحث مسایل زیستمحیطی عنوان کرد: یکی از دغدغه های شرکت در سال های اخیر بحث حفظ محیط زیست است.در این زمینه یکسری از برنامه ها با هزینه های گزافی اجرایی شده است و برنامه هایینیز در دستور کار داریم تا با هزینه های بسیار زیاد در بحث محیط زیست آن ها رااجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره بردارینفت و گاز مارون خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 107هزار بشکه نفتی که در چاه هاباید سوزانده می شد، به وسیله دستگاه ها MOS وMOT بازیافت و به واحدها بازگرداندیم. همچنین هزینه زیادی در بحث استفاده از لوله های غیر فلزی میشود تا بتوانیم پساب نمک زدایی را به صورت ایمن به چاه ها تزریق کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: