کد خبر: ۱۱۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 02 November 2017
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در تهران را سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفتگوی بین فرهنگ‌ها دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم‌ اروپایی با مشارکت امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و مؤسسات فرهنگی اتحادیه اروپا با سخنرانی توماس کلویبر، رایزن فرهنگی اتریش و نماینده مؤسسات فرهنگی کشورهای اروپایی (EUNIC) و سیدصادق موسوی و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به‌ عنوان برگزارکنندگان این رویداد هنری، کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاح هفته فیلم اروپایی که عصر دیروز سه‌شنبه ۹ آبان در موزه سینما برپا شد، مهمانان ویژه‌ای از کشورهای مختلف از جمله سفیر و رایزن فرهنگی سفارت مجارستان، رایزن فرهنگی سفارت بلغارستان، رایزن فرنگی سفارت آلمان، سفیر و رایزن فرهنگی سفارت یونان، سفیر فنلاند در مراسم افتتاح هفته فیلم اروپایی حضور داشتند. همچنین جمعی از کارگردانان فیلم‎های کوتاه از کشور یونان که در این برنامه به نمایش درخواهند آمد نیز مهمان این برنامه بودند.

با آغاز اکران فیلم‌ها، سفیر مجارستان و رایزن فرهنگی بلغارستان هر یک پیش از نمایش فیلم کشور خود سخنانی درباره برپایی هفته فیلم اروپایی و فیلمی که به نمایش درخواهد آمد بیان کردند.

در پیام سیدصادق موسوی به این مناسبت آمده است:

«امروزه سینما بهترین راه ارتباط بین انسان‌هاست. زبان تصویر در شرایط کنونی جهان بهتر از هر زبان دیگری دردها و آرزوهای انسان معاصر را برای ما بازگو می‌کند. امیدوارم برگزاری هفته فیلم‌های اروپایی در تهران سرآغازی برای رابطه بهتر بین انسان‌ها و گفتگوی بین فرهنگ‌ها باشد.»

هفته فیلم اروپایی با نمایش آثاری از ۸ کشور این قاره، یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، دانمارک، هلند، اتریش و مجارستان، با همراهی گروه هنر و تجربه و موزه سینما نهم تا سیزدهم آبان از ساعت ۱۷ در موزه سینما واقع در خیابان ولی‌عصر، باغ فردوس برگزار می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: