کد خبر: ۱۱۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 28 October 2017
مدیرعامل بانک توسعه صادرات از توافقات صورت گرفته با آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر برای برقراری رابطه کارگزاری بانکی خبر داد و گفت: با یکی از بانک‌های اوگاندا این رابطه برقرار شده و با دو بانک دیگر نیز در این زمینه گفت‌وگو شد.
 بانكداري ايراني - مدیرعامل بانک توسعه صادرات از توافقات صورت گرفته با آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر برای برقراری رابطه کارگزاری بانکی خبر داد و گفت: با یکی از بانک‌های اوگاندا این رابطه برقرار شده و با دو بانک دیگر نیز در این زمینه گفت‌وگو شد.

به گزارش فارس، علی صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران که در سفر وزیر خارجه کشورمان به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر حضور داشت، در پایان این سفر و در جمع خبرنگاران اعزامی یکی از اولویت‌های کشور را توجه به آفریقا برشمرد و با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در آفریقا وجود دارد، بیان کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند مقصد صادراتی محصولات ایرانی باشد.

وی با ذکر این نکته که در این سفر تجار و تولیدکنندگانی از بخش‌های مختلف اقتصادی حضور داشتند که علاقه‌مند بودند با طرف‌های مقابل خودشان کار کنند، عنوان کرد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای برقراری روابط اقتصادی ما با کشورهای آفریقایی، برقراری روابط بانکی است.

* برقراری رابطه کارگزاری بانکی با یکی از بانک‌های آفریقای جنوبی

صالح‌آبادی ادامه داد: در زمینه مسائل بانکی با برخی از بانک‌های این کشورها توافق کردیم که رابطه کارگزاری بانکی خود را برقرار کنیم. در آفریقای جنوبی قرار شد دولت این کشور یکی از بانک‌های آفریقای جنوبی را مشخص و به بانک توسعه صادرات معرفی کند تا ما با آن بانک رابطه کارگزاری را داشته باشیم.

وی افزود: در نیجر نیز با یکی از بانک‌ها توافق کردیم و قرار شد رابطه کارگزاری برقرار شود. همچنین با یکی از بانک‌های اوگاندا توافق کردیم و رابطه کارگزاری‌مان هم برقرار شده و با دو بانک دیگر آنها هم مذاکره شد که رابطه کارگزاری بانکی برقرار شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با ذکر این نکته که می‌توانیم از بانک‌های واسط در اروپا برای تسویه وجوه استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه با بانک‌های این سه کشور مذاکره و روش کار را نهایی کردیم که چگونه از طریق بانک‌های اروپایی تسویه معاملاتمان را با آفریقا انجام دهیم و برای رابطه کارگزاری انشالله اقدام خواهد شد.

صالح‌آبادی سفر به این سه کشور آفریقایی که به همراه یک هیأت تجاری و اقتصادی حدود 50 نفره انجام شد را سفر خوب و موفقی خواند و گفت: این سفر می‌تواند به حجم تجارت ما در این کشورها که الان در سطح پایینی قرار دارد کمک کرده و در سال آینده و سال‌های آینده شاهد گسترش بیشتری در این زمینه باشیم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در هفته‌ای که گذشت در سفر به سه کشور آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر ضمن رایزنی با مقامات این کشورها مجمع تجاری ایران با این سه کشور را با حضور تجار و بازرگانان ایران و این سه کشور و به همراه وزرای خارجه سه کشور یاد شده افتتاح کرد. علاوه بر این سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی نیز در این سفر برگزار و بیانیه‌ای نیز به امضای وزرای خارجه دو کشور رسید.

این تور آفریقایی سومین تور آفریقایی ظریف در چهار سال گذشته بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: