کد خبر: ۱۱۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 15 October 2017
شرکت مخابرات ایران در راستای الکترونیکی کردن خدمات خود، از مشترکان خواست تا از این پس قبض مصرفی تلفن ثابت خود را به صورت پیامک دریافت کنند.
 
شرکت مخابرات ایران در راستای الکترونیکی کردن خدمات خود، از مشترکان خواست تا از این پس قبض مصرفی تلفن ثابت خود را به صورت پیامک دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در راستای الکترونیکی کردن امور و حذف کاغذ، شرکت‌ها به دنبال کاهش صدور قبض‌های کاغذی هستند. شرکت مخابرات ایران نیز این اقدام را در ماه‌های اخیر به صورت آزماشی انجام داده و اکنون با ارسال پیامکی از مشترکان خواسته تا برای دریافت قبض مصرفی تلفن ثابت خود به صورت پیامک اقدام کنند.

داوود زارعیان - معاون امور مشتریان شرکت مخابرات - چندی پیش تاکید بر تلاش برای حذف قبوض کاغذی گفت: یکی از اقدامات در راستای الکترونیکی کردن و حذف کاغذ، حذف قبوض است و ما حذف قبوض به مبنای کامل را تا پایان سال در برنامه داریم.

قبض‌های چاپی دو ماه یک بار ارسال می‌شود، اما شرکت مخابرات ایران پس از صدور قبض تیر، از ماه مرداد برای برخی از مشترکان آزمایشی، ارسال قبض پیامکی به صورت ماهانه را آغاز کرد. بدین‌ترتیب در مردادماه برای اولین بار از طریق پیامک برای حدود شش میلیون مشترک در ۲۰ استان قبض ارسال شد. همچنین هزینه ارسال پیامک بر عهده مخابرات است.

زارعیان از ارزیابی عکس‌العمل‌ها و بازخوردها درباره ارسال پیامکی صورت‌حساب‌ها خبر داده بود. به نظر می‌رسد بازخوردها نسبت به این طرح مثبت بوده است؛ بنابراین طبق پیامک مخابرات که برای مشترکان ارسال شده، آنها اکنون می‌توانند جهت تکمیل پرونده و دریافت کارکرد قبض مصرفی تلفن ثابت خود به صورت پیامک، شماره تلفن ثابت خود را به شماره ۰۲۱۲۰۲۰ پیامک کنند.

همچنین شرکت مخابرات ایران برای تشویق مشترکان به پرداخت غیرحضوری صورت‌حساب‌ها از طریق سیستم‌های الکترونیک، امتیازی را برای آنان در نظر گرفته است. بدین ترتیب مشتریان پس از دریافت پیامک صورت‌حساب خود و پرداخت به صورت غیرحضوری می‌توانند از ۲۴ ساعت مکالمه رایگان درون‌شبکه استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: