کد خبر: ۱۱۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - 18 September 2017
بانكداري ايراني ـ استارت‌آپ‌های فین‌تک با سه روش اساسی صنعت مالی و بانکداری را متحول کرده و دوباره شکل می‌دهند.
 بانكداري ايراني ـ تکنولوژی تقریبا همه‌ی جنبه‌های زندگی ما را از خرید کردن گرفته تا ارتباط با دوستان‌مان تغییر داده است. این تغییرات، صنعتِ خدماتِ مالی را کاملا دگرگون کرده‌اند. در طول چند سال گذشته تعداد زیادی شرکت استارتاپ آغاز به کار کرده‌اند که از فناوری استفاده می‌کنند تا سرمایه‌گذاری، پرداخت قبوض و حتی وام گرفتن را برای مردم آسان‌تر کنند که به این فناوری مالی، فین تک می‌گویند.

به گزارش  بانكداري ايراني  صنعت بانکداری این روزها بیشتر از همیشه ریشه در نوآوری و خلاقیت دارد ، این روزها دیگر تقریبا هر کسی بدون هیچ سرمایه یا دست کم با سرمایه‌ای اندک اما با استفاده از یک لپ‌تاپ، یک ارتباط اینترنت بی‌سیم و یک کارت اعتباری می‌تواند کسب‌وکار کوچکی راه بیندازد. 

همان‌طور که انتظار می‌رود، ‏این روند به ایجاد تحولاتی چشمگیر در شرکت‌های بزرگ و مهم‌تر صنعت خدمات مالی و تکنولوژی‌های که با آن کار می‌کنند، نیاز دارد. هرچند از نظر بانک‌ها و موسسات مالی قدیمی و سنتی این نوآوری مخرب است، اما این روند برای شرکت‌هایی که از مزایای نوآوری‌های جدید در این زمینه بهره می‌برند قطعا جذاب و جالب خواهد بود.

شرکت‌های فین‌تک قرار نیست بانک‌ها و موسسات مالی سنتی و قدیمی را از بین ببرند. این استارت‌آپ‌ها هنوز نوپا و کوچک هستند و نتوانسته‌اند تمام مشتریان قدیمی و وفادار بانک‌ها را به خودشان جلب کنند. استارت‌آپ‌های فین‌تک با سه روش اساسی صنعت مالی و بانکداری را متحول کرده و دوباره شکل می‌دهند.

 روش اول این است که بازیگران عرصه فین‌تک هزینه‌ها را کاهش داده و در عین حال کیفیت ارائه سرویس‌های مالی را افزایش می‌دهند.

این شرکت‌های کوچک مجبور به رعایت همه قوانین سخت و دست و پا گیر سیستم‌های قانون‌گذاری و شبکه شعبات موسسات و بانک‌ها نبوده و الزامی برای محافظت از تجارت‌های موجود ندارند. به عنوان مثال بیش از نیمی از درخواست وام‌ها از استارت‌آپ‌ وام‌دهنده Funding Circle در خارج از ساعت کاری عادی و اغلب از سوی کسب‌وکارهای کوچک می‌آید. استارت‌آپ TransferWise هم هزینه جابه‌جایی و انتقال پول به خارج از مرزها را تا نصف بانک‌های سنتی کاهش داده است.

دومین راه موثر این استارت‌آپ‌ها توانایی هوشمندانه آنها در ارزیابی خطرها و ریسک‌های احتمالی است. این شرکت‌های کوچک همه چیز را از بررسی‌های مطرح شده در رسانه- شبکه‌های اجتماعی گرفته تا اطلاعات منتشر شده در زمینه‌های مختلف ارزیابی می‌کنند تا متوجه شوند که کسب‌وکارهای کوچک دقیقا چه اهدافی دارند و چه اقداماتی برای رسیدن به آنها انجام می‌دهند تا به این ترتیب بتوانند در این مسیر به خوبی و درستی قرار بگیرند.

سومین روش این شرکت‌های نوپا و کوچک برای تنفس در صنعت بانکداری ایجاد دیدگاهی متنوع، با ثبات و معتبر برای مشتریانشان است. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که این شرکت‌های نوپا در این مورد در اختیار دارند اینترنت است. استارت‌آپ‌های فین‌تک که اغلب مبتنی بر اینترنت هستند، دیگر کمتر تحت‌تاثیر محدودیت‌های اعمال شده در مرزهای جغرافیایی قرار می‌گیرند و به این دلیل می‌توانند آزادانه به فعالیت در کشورها و شهرهای مختلف جهان بپردازند.

سرمایه‌گذاری جهانی در فین تک در سال‌های اخیر به بیشترین سطح خود رسیده است. هم‌اکنون فین تک به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. البته هنوز هم این صنعت را استارتاپ‌هایی کنترل می‌کنند که با استفاده از فناوری، راه‌‌حل‌های جدیدی برای خدمات و محصولات مالی ارائه می‌دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: