کد خبر: ۱۱۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 08 September 2017
رئیس دفتر منطقه ایکائو در حاشیه سومین جلسه بررسی وضعیت مدیریت ترافیک هوایی و ناوبری منطقه خاورمیانه که در دفتر منطقه‌ای ایکائو در قاهره برگزار شد از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور به دلیل اقدام ایران در حل بحران‌های هوانوردی اخیر در منطقه تقدیر کرد.
رئیس دفتر منطقه ایکائو در حاشیه سومین جلسه بررسی وضعیت مدیریت ترافیک هوایی و ناوبری منطقه خاورمیانه که در دفتر منطقه‌ای ایکائو در قاهره برگزار شد از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور به دلیل اقدام ایران در حل بحران‌های هوانوردی اخیر در منطقه تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، محمد خلیفه رحما اظهار داشت: باعث افتخار من است که مراتب قدردانی و تشکر خود را به سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور به دلیل مشارکت لازم برای اجرای موفق برنامه احتمالی دفتر منطقه ایکائو در خاورمیانه برای قطر، تقدیم کرد.


وی افزود: پشتیبانی ایران، انتقال ایمن مسیر مجدد هواپیما‌های قطر را تضمین کرد و همچنین انطباق ایران با مقررات برنامه اضطراری مدیریت ترافیک هوایی دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه به ویژه روش‌های اطلاع رسانی و نظم کاری تیم هماهنگی اضطراری (CCTS) قابل قدر دانی است.


وی افزود: مرکز کنترل منطقه به طور موثری با دفتر منطقه خاورمیانه ایکائو از ۵ جون ۲۰۱۷ کار کرده است و به موقع به شرایط احتمالی به طرز ماهرانه‌ای پاسخ داده است.


رئیس دفتر منطقه‌ای ایکائو در این نامه آورده است، اقدامات احتمالی توافق شده بهترین استفاده از ظرفیت‌های منابع انسانی موجود و سیستم مدیریت ترافیک هوایی از بحران کنونی به خوبی شناخته شد.


وی ادامه داد: من از پشتیبانی مداوم سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها با فعالیت‌های دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه تشکر کرده و روابط کاری عالی و همکاری بین ایران و دفتر منطقه‌ای ایکائو در خاورمیانه را برای منافع هواپیمایی کشوری تکرار می‌کنم همچنین این دفتر مفتخر است که یک کشور مانند شما را به عنوان اعتبار بخشی منطقه به شمار آورد.


گفتنی است؛ هیئت ایرانی شرکت کننده در سومین جلسه بررسی وضعیت مدیریت ترافیک هوایی و ناوبری منطقه خاورمیانه که با تمرکز بر بحران تحریم فضای کشور‌های عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در خصوص عبور پرواز‌های قطری و برنامه ریزی برای مدیریت شرایط موجود و آتی ترافیک هوایی با در نظر گرفتن ایمنی پرواز‌های عبوری و تحلیل اقدامات صورت گرفته توسط هر یک از کشور‌های منطقه طی سه ماهه‌ی اخیر، با حضور نمایندگان کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، مصر، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، مدیر ناوبری هوایی دفتر مرکزی ایکائو در مونترال و مدیر عملیات دفتر منطقه‌ای یاتا در منطقه‌ی خاورمیانه در دفتر قاهره‌ی ایکائو برگزار شد متشکل از محمدسعید شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، مسعود نیکبخت مدیرکل کنترل ترافیک هوایی، میثم شاکر معاون دفتر نظارت بر عملیات سازمان و بهزاد سهیل معاون مدیرکل کنترل ترافیک هوایی بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: