سیمکارتهای اپراتور نسل جدید تلفن همراه شاتل با نام تجاری"شاتل موبایل" و با ارایه خدمات مکالمه، پیامک، اینترنت همراه مبتنی بر ۳G و ۴G و مکمل، با پیششماره ۰۹۹۸ و کد یک، وارد بازار تلفن همراه کشور شد.
به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، مهمترین ویژگی خدمات سیمکارتهای این اپراتور، آغاز نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار، دسترسی به شبکه های با کیفیت نسل سه و چهار، امکان ارائه خدمات ترکیبی پیش و پس پرداخت برای اولین بار در ایران، مکالمه و پیامرسانی ابری، خدمات رومینگ بین الملل مقرون به صرفه، خدمات محتوایی، مکمل و سرگرمی در کنار ارائه طرحهای تعرفه و بسته های ترکیبی مقرون به صرفه با قابلیت انتقال بخشی از حجم باقی مانده بسته های دیتا به دوره بعد اعلام شده است.
محمدحسن شانهساززاده، رئیس هیات مدیره و موسس گروه شرکتهای شاتل با اعلام راه اندازی تجاری آزمایشی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل، آغاز به کار این شبکه را سرآغاز تحقق نخستین تجربه حقیقی همگرایی خدمات ثابت و سیار در ایران عنوان کرد.
وی گفت: شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل با نام تجاری شاتل موبایل به عنوان «شبکه همراه گروه شرکتهای شاتل»، در سال 1394 و با هدف تمرکز روی نسلهای جدید خدمات ارتباطی بیسیم مبتنی بر شبکههای تلفن همراه،TD-LTE وWi-Fi عمومی تاسیس شد.
شانهساززاده افزود: این شرکت، خدمات ارتباطی همگرای ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به صورت یکپارچه به عنوان نسل جدید اپراتورهای تلفن همراه کشور به مشترکین خود ارائه میکند.
او گفت: محصولات و خدمات مقرون به صرفه، خدمات پس از فروش تلفنی 24 ساعته، پوشش شبکه در نزدیک به 600 شهر، خدمات رومینگ بینالملل مقرون به صرفه، پوشش سراسری شبکه نمایندگی در بالغ بر 900 نقطه، پیششماره منحصربه فرد 09981 و روشها و کانالهای متنوع خرید محصولات، خدمات شارژ و راهکارهای سازمانی از جمله توانمندیهای شبکه شاتل موبایل را تشکیل می دهد.
شانهساززاده با اشاره به اینکه شاتل ظرفیتهای حقوقی، فنی و تجاری مهمی برای تحقق "همگرایی خدمات ثابت و سیار" به منظور تبدیل شدن به یک بازیگر چهاروجهی را دارا است، گفت: با اضافه شدن خدمات تلفن همراه به سبد خدمات دسترسی باند پهن، تلفن ثابت و محتوای چند رسانه ای، شاتل، به یک بازیگر چهار وجهی در حوزه خدمات مخابراتی تبدیل شده است.
او تاکید کرد: ما میخواهیم خدمات ارتباطی ثابت و سیار بر پایه اینترنت را به بازار هدفمان ارایه و آنها را یکپارچهسازی کنیم و از طریق آمیختن آنها با تجربههایی از دنیای واقعی برای مشتریانمان ارزش خلق کنیم و تجربه متمایزی از خدمات ارتباطی و نه صرفا خدمات و محصولات مخابراتی و ارتباطی عرضه کنیم.
شبکه تلفن همراه شاتل راهاندازی شد
آرش کریمبیگی، مدیرعامل شاتل موبایل نیز با اعلام عرضه سیمکارتهای اپراتور نسل جدید تلفن همراه "شاتل موبایل" با پیششماره 0998 و کد یک، گفت: شبکه تلفن همراه شاتل موبایل مبتنی بر نسلهای 3، 3.75، 4 و 4.5 تلفن همراه بوده و اینترنت نسل دوم (2G) در این شبکه ارایه نمی شود.
او افزود: براساس نیازسنجی انجام گرفته از بازار هدف، به این نتیجه رسیدیم تا خدمات خود را با دسترسی به اینترنت پرسرعت تلفن همراه بدون محدودیت در سرعت و فناوری روی شبکه موبایل نسلهای 3، 3.75، 4 و4.5 ارایه کنیم و به زودی امکان استفاده از خدمات شبکه TD-LTE روی فرکانس کاربردی 2600 مگاهرتز برای کاربران شاتل موبایل فراهم میشود.
کریمبیگی با اشاره به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت بازار تلفن همراه کشور تا پایان خرداد ماه 96 گفت: مجموع خطوط موبایل واگذار شده در کشور 156 میلیون و 11 هزار و 283 شماره و مجموع مشترکین فعال شبکه های تلفن همراه کشور به 83 میلیون و 224 هزار و 134 شماره رسیده است و براین اساس، ضریب نفوذ تلفن همراه کشور به 104.13 درصد رسیده است.
او با اشاره به اشباع بازار تلفن همراه در کشور، راهکارهای ایجاد رقابت و هیجان در بازارهای اشباع شده را پیاده سازی خدما ترابردپذیری شماره، ورود MVNOها و کاهش قواعد رگولاتوری عنوان کرد.