کد خبر: ۱۱۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز ضمن تصویب چند لایحه موافقتنامه، مقرر کرد که برنامه زمان‌بندی شده مشخصی برای بازدید از سایت‌ها و اماکن هسته‌ای تعیین شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه امروز ضمن تصویب چند لایحه موافقتنامه، مقرر کرد که برنامه زمان‌بندی شده مشخصی برای بازدید از سایت‌ها و اماکن هسته‌ای تعیین شود.

به گزارش ایسنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز بعدازظهر به بررسی موضوع آب پرداخت و مقرر شد کمیته آب جلسات خود را به صورت مستمر تشکیل داده و از برخی از مناطق نیز بازدید کند.

همچنین در این جلسه بازدید از سایت‌ها و اماکن هسته‌ای نیز مورد تاکید و تایید قرار گرفت که قرار شد برنامه و زمان‌بندی آن اعلام شود.

علوی عضو کمیسیون امنیت ملی گزارشی از فعالیت‌های کمیته امنیت اقتصادی ارائه کرد و هاجر چنارانی عضو دیگر کمیسیون نیز مطالبی درباره وضعیت موسسات مالی، بانکی و اعتباری مطرح کرد و خواستار رسیدگی جدی به وضعیت این موسسات شد.

محمدجواد جمالی عضو دیگر کمیسیون مطالبی درباره عقب ماندن پرداخت حقوق نیروهای سپاه و ارتش مطرح کرد.

بعد از طرح این موضوعات، کمیسیون امنیت ملی وارد بررسی طرح‌ها و لوایح موجود در دستور کار کمیسیون شد و بر اساس آن طرح اصلاح ماده ۳۱ قانون واردات و صادرات رد شد.

لوایح موافقتنامه بین ایران و آذربایجان در خصوص همکاری در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری، موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین ایران و افغانستان و هند (موافقتنامه چابهار و عضویت ایران در همکاری‌های تایید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا - اقیانوسیه) تصویب شد.

از دیگر مصوبات کمیسیون امنیت ملی، دو لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و عراق و موافقتنامه بین ایران و چین درباره همکاری در زمینه بهداشت و قرنطینه دامی است.

همچنین کمیسیون امنیت ملی لوایح موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و دوک‌نشینی اعظم لوکزامبورگ و موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک ایران و اداره کل گمرک ویتنام را تصویب کرد.

تصویب لایحه عضویت ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا - اقیانوسیه، طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و عضویت ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی از دیگر مصوبات امروز کمیسیون امنیت ملی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: