کد خبر: ۱۱۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - 19 August 2017
بدهی های دولتی ایتالیا در ماه ژوئن (تیرماه) رکوردی جدید بر جای گذاشت و به بیش از دو تریلیون و 281 میلیارد یورو رسید.
بدهی های دولتی ایتالیا در ماه ژوئن (تیرماه) رکوردی جدید بر جای گذاشت و به بیش از دو تریلیون و 281 میلیارد یورو رسید.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی ایتالیا روز شنبه در تازه ترین بولتن خود از افزایش بدهی های دولتی این کشور در ماه ژوئن خبر داد و اعلام کرد: بدهی های دولتی به دو تریلیارد و 281 میلیارد و 400 میلیون یورو رسیده که یک رکورد جدید محسوب می شود. 

بر اساس این گزارش، بدهی های دولتی ایتالیا در ماه ژوئن نسبت به ماه مه (اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد یورو افزایش پیدا کرد. یکی از دلایل افزایش بدهی های دولتی، نیاز ادارات دولتی (8.4 میلیارد یورو) است که بخشی از آن (6.3 میلیارد) با کاهش نقدینگی در خزانه دولت، از 92.5 میلیارد به 52.6 میلیارد یورو، جبران شد. 

بدهی های دولت مرکزی در این ماه چهارمیلیارد یورو افزایش یافت، در حالی که بدهی نهادهای محلی 1.9 میلیارد کاهش پیدا کرد. 

بدهی های دولتی ایتالیا در ماه فوریه 2012 (بهمن 1392) برابر با یک تریلیون و 928 میلیارد یورو بود که در عرض 5 سال اخیر 15 درصد افزایش یافته است. 

همزمان با افزایش بدهی های دولتی، درآمدهای مالیاتی دولت در ماه ژوئن امسال 13.5 میلیارد یورو نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت و به 31.6 میلیارد یورو رسید. در 6 ماه نخست سال جاری میلادی درآمد مالیاتی دولت 186 میلیارد یورو بود که 5.8 میلیارد یورو نسبت مدت مشابه در سال 2016 کاهش داشت. 

به گزارش ایرنا، ایتالیایی‌ها سالانه حدود نیمی از درآمد خود را به عنوان مالیات به صندوق های دولت می‌پردازند. فشار مالیاتی در ایتالیا به حد غیر قابل تحملی رسیده و کسب و کار در این کشور را که همانند فرانسه بالاترین سطح مالیات در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد، بسیار مشکل کرده است. 

این مساله موجب شده است که از یک طرف شهروندان صادق ایتالیایی در معرض بار مالیاتی غیر قابل تحمل قرار گیرند و از طرف دیگر، اقتصاد زیرزمینی و یا اقتصادی سیاه رونق پیدا کند. 
ایتالیایی‌ها هر سال حدود 100 نوع مالیات مختلف به ارزش 472 میلیارد یورو می پردازند و سرانه پرداخت مالیات در این کشور به 11 هزار و 800 یورو در سال می رسد. 

بر اساس داده های اتحادیه بازرگانی ایتالیا، درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیر مستقیم نهادهای محلی در20 سال اخیر 500 درصد افزایش یافته است. دولت ایتالیا از مالیات بر درآمد شاغلان سالانه 164 میلیارد یورو و از مالیات بر کالاها و خدمات نیز 93 میلیارد یورو درآمد به دست می آورد و این دو مالیات با هم 54 درصد کل درآمد مالیاتی دولت را تشکیل می دهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: