کد خبر: ۱۱۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
اصلاح ساختار وزارت امور خارجه در بخش دیپلماسی اقتصادی یک ضرورت است؛ چراکه برنامه‌های خوبی که آقای ظریف ارائه کرده‌اند پس از ایشان و در دراز مدت در وزارت خارجه با ساختار کنونی رها می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلاح ساختار وزارت امور خارجه در بخش دیپلماسی اقتصادی یک ضرورت است؛ چراکه برنامه‌های خوبی که آقای ظریف ارائه کرده‌اند پس از ایشان و در دراز مدت در وزارت خارجه با ساختار کنونی رها می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی که با استفاده از بخشی از زمان مخالف اول وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس سخن می‌گفت، تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی موضوع مهمی است که در سال‌های اخیر همواره مورد تاکید ما بوده است و خوشحالیم که بعد از سوال از وزیر و تاکید رئیس مجلس اقداماتی در این حوزه صورت گرفت.

وی افزود: اما اختلاف نظر بنده با وزیرامورخارجه در این باره موضوع لزوم اصلاح ساختار دیپلماسی اقتصادی است که وزیر خارجه معتقد به این موضوع نیستند. اما اگر ساختار سفارتخانه‌ها و دفاتر جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اصلاح نشود، در دراز مدت و با رفتن آقای ظریف مشکلات حل می‌شود.

نماینده کرمان تاکید کرد: ادبیات دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه باید نهادینه شود و اساسنامه باید تغییر کند و ما نیز در کمیسیون اقتصادی برای تحقق برنامه‌های خوب دکتر ظریف و اصلاح ساختار تلاش می‌کنیم. اما اگر این ساختار اصلاح نشود ما نمی‌توانیم به گسترش دیپلماسی اقتصادی با برنامه درازمدت امیدوار باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: