کد خبر: ۱۰۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - 11 August 2017
معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به حضور مهارت آموزان کشورمان در مسابقات جهانی مهارت ابوظبی بر ضرورت تقویت بودجه این سازمان تاکید کرد.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به حضور مهارت آموزان کشورمان در مسابقات جهانی مهارت ابوظبی بر ضرورت تقویت بودجه این سازمان تاکید کرد.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال مهارت‌آموزان ایرانی در ۲۹ رشته فنی و حرفه‌ای در مسابقات جهانی مهارت ابوظبی شرکت می‌کنند.در حال حاضر برگزیدگان ملی مهارت در اردوی آموزشی به سر می‌برند و مهرماه امسال عازم ابوظبی خواهند شد.

وی از افزایش رشته‌ها در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: اعتقاد ما این است که با افزایش رشته‌ها می‌توانیم فرهنگ مهارت آموزی را در میان جوانان گسترش دهیم و به سمت اقتصاد مهارت بنیان حرکت کنیم.

به گفته موسوی، در چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت دو رشته طراحی فضای سبز و آشپزی اضافه شده است.

وی درباره جوایز درنظر گرفته شده برای مدال آوران مسابقات، گفت: جوایز برگزیدگان مسابقات بین المللی مهارت سه برابر جوایز مسابقات قبلی است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ادامه درباره تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای گفت: هم اکنون بیشتر مربیان حق التدریسی تبدیل وضعیت شدند و ما در سازمان فنی وحرفه‌ای پذیرفتیم که مربیان حتی از طریق پست‌های خالی سایر دستگاهها استخدام شوند.

به اعتقاد موسوی بهترین شکل مهارت‌آموزی، این است که فرد در جایی شاغل شود و شغلی را بلد باشد و در یک بازه زمانی کوتاه از آن مکان به یک مرکز آموزشی منتقل شود تا به کارآموزان مهارتی آموزش بدهد و مجدد به محل کار اصلی خود برگردد.

وی گفت: آن دسته از مربیانی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تبدیل وضعیت شدند و پست داشتیم به آنها بدهیم در داخل سیستم از آنها استفاده می‌کنیم و آنهایی که جذب دستگاه‌های دیگر شده‌اند باز هم مربی سازمان هستند و در بازه‌های زمانی کوتاه از آنها دعوت می کنیم تا در مقطعی بیایند و آموزش بدهند و مجدد به سر کار اصلی خود برگردند.

موسوی در پایان بر لزوم تقویت بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: بودجه امسال سازمان نسبت به سال گذشته درصدی بهتر شده ولی کافی نیست و شایسته است با توجه به نقش و اهمیت آموزشهای مهارتی، نگاه ویژه‌ای به این امر صورت گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: