کد خبر: ۱۰۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - 04 August 2017
با رایزنی مسئولان گمرک با طرف عراقی، مشکل معطلی ۱۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد.

با رایزنی مسئولان گمرک با طرف عراقی، مشکل معطلی ۱۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد.

به گزارش گمرک ایران؛ محسن مصطفایی، مدیر کل گمرکات استان ایلام با بیان اینکه با رایزنی مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی مشکل معطلی ۱۰۰ کامیون هندوانه صادراتی در مرز مهران حل شد، به دلایل معطلی هندوانه های صادراتی ایران در مرز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قوانین و مقررات گمرکی عراق در مواقعی بدون اطلاع قبلی تغییر می کند، صادرکنندگان ایرانی به ویژه صادرکنندگان میوه و مواد غذایی در مرز دچار مشکلاتی می شوند و این موضوع موجب معطلی کالاهای صادراتی ایرانی می شود.

مصطفایی ادامه داد: هم اکنون این مشکل برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی در مرز مهران به حالت عادی برگشته است. البته گفت و گوهای متعددی با طرف عراقی داشتیم تا از اجرای قوانین و مقررات لحظه ای خودداری کنند و مسئولین گمرک عراق در مرز مهران نیز به این مشکلات پی برده و قول داده اند تا از تکرار اینگونه قوانین و مقررات خودداری شود.

مدیر کل گمرکات استان ایلام افزود: تشریفات ترخیص کالاهای صادراتی هم اکنون در گمرک مهران در کمتر از یک ساعت انجام می شود و با توجه به رایزنی های مسئولان گمرک و مقامات استانی با طرف عراقی مشکلات در گمرک عراق نیز کاملا برطرف شده و تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی طبق روال عادی انجام می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: