کد خبر: ۱۰۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - 26 July 2017
مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اعلام این خبر که شیوه‌های نوین آموزشی برای تکمیل فرایندهای آموزشی جایگزین طرح قبلی استاد ـ شاگردی خواهد شد، گفت: کارفرمایان باید حداقل‌های لازم برای ارائه آموزش به کارورزان را کسب کنند.
مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اعلام این خبر که شیوه‌های نوین آموزشی برای تکمیل فرایندهای آموزشی جایگزین طرح قبلی استاد ـ شاگردی خواهد شد، گفت: کارفرمایان باید حداقل‌های لازم برای ارائه آموزش به کارورزان را کسب کنند.

مجید تهرانیان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مسیرهای مختلفی را برای ارائه آموزش به افراد انتخاب کرده‌ایم، اظهار داشت: یکی از این مسیرها که از گذشته تاکنون در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رواج داشته، آموزش‌های استاد ـ شاگردی است.

وی افزود: از گذشته رسم بوده که هر کسی در هر فن و یا حرفه‌ای استادکار است، افرادی را جذب کرده و آموزش‌های لازم را به وی می‌دهد.

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سبک‌ها و استانداردهای لازم آموزشی اکنون با تغییرات زیادی همراه شده است، گفت: با جایگزین شدن شیوه‌های نوین، آموزش‌ها به شکلی کاربردی‌تر و جدیدتر ارائه می‌شود، بنابراین استفاده از روش‌های مدرن برای ارائه آموزش‌ها در دستورکار قرار گرفت.

تهرانیان تأکید کرد: اکنون به جایی رسیدیم که استانداردهای جدیدتری برای ارائه آموزش‌ها بنویسیم و با استفاده از شبیه‌سازهای کامپیوتری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی مسیر آموزش‌ها را در دسترس‌تر و هموار کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران معتقد است که زمینه‌های لازم را باید برای ارائه آموزش توسط استادکاران آماده کرد تا به سایر افراد در نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی افزود: آموزش در محیط واقعی کار دارای مزیت‌ها و محاسن بسیاری است که اکنون توسط دولت و مسئولان وزارت کار پیگیری می‌شود، به‌طوری که افراد در حین کار در محیط واقعی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

تهرانیان خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در قالب طرح کارورزی دنبال می‌شود و برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که صلاحیت افراد برای ارائه آموزش به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی چطور احراز خواهد شد، گفت: در این طرح افرادی که صلاحیت‌های لازم را برای ارائه آموزش‌ها کسب کنند اجازه خواهند داشت تا کارورز جذب کرده و از مزایای بعدی آن استفاده کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با نظارت کامل خود آزمون‌های متعددی برگزار خواهد کرد و ارائه گواهینامه‌های شغلی منوط به کسب حداقل‌های لازم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: