کد خبر: ۱۰۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 16 July 2017
مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در روز شنبه 24 تیر ماه 1396
 مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در روز شنبه 24 تیر ماه 1396
خبرآنلاین:

شماره 1 - وزیر ارتباطات از حضور 23 هزار اپلیکیشن نویس ایرانی در کافه بازار خبر داد. محمود واعظی تاکید کرد وظیفه دولت بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی است و افزایش اقتدار ایران اسلامی با تولید محتوای فاخر و اپلیکیشن میسر می‌شود.

شماره 2 - معاون وزیر ارتباطات به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه واکنش نشان داد و گفت: اتوبان و شاهراه ارتباطات کشور برای نفوذ کشیده نشده، برای رفاه زندگی مردم و توسعه شبکه ملی اطلاعات کشور کشیده شده است.

شماره 3 -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فاز دوم فیلترنگ هوشمند به پایان رسید از آغاز فاز سوم خبر داد.به گفته واعظی فاز سوم شبکه ملی تا انتهای تیرماه و در نهایت ابتدای مرداد ماه به بهره برداری می رسد و برای اینکه این شبکه برای مردم ملموس تر باشد از ارائه دهندگان خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات خواسته شده است تا دو بخش شبکه دسترسی و خدمات پایه پروژهای خود را قبل از فاز راه اندازی تکمیلی این پروژه افتتاح کنند.

شماره 4- وزیر ارتباطات با انتقاد از سیاست های دبیر کارگروه فیلترینگ محتوای مجرمانه گفت: اظهاراتی که ایشان در خصوص فیلترینگ اعلام می کنند نظر شخصی است و مرتب در سخنرانی های خود نظرات شخصی در مورد سیاست فیلترینگ اعلام می کنند اما یک کشور را نمی توان بر اساس نظر یک فرد اداره کرد.

شماره 5 - وزیر ارتباطات از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای حل مشکل کسب و کارهای اینترنتی خبر داد.

شماره 6 - وزیر ارتباطات نخستین شبکه تلفن ثابت مبتنی بر نسل آینده شبکه های مخابراتی و در قالب شبکه دسترسی فیبرنوری را افتتاح کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: