کد خبر: ۱۰۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 09 July 2017
جمعیت شاغلان کشور در سه ماه نخست سال ۹۶ یک میلیون نفر افزایش یافته که این امر به علت افزایش شمار شاغلان فصلی در بهار بوده است.
زاهدیان گفت: جمعیت شاغلان کشور در سه ماه نخست سال ۹۶ یک میلیون نفر افزایش یافته که این امر به علت افزایش شمار شاغلان فصلی در بهار بوده است.

جمعیت شاغلان کشور افزایش یافت به باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زاهدیان معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه جمعیت شاغلان کشور در سه ماه نخست سال 96 یک میلیون نفر افزایش یافته، اظهار داشت: این امر به علت افزایش شمار شاغلان فصلی در بهار بوده است.

زاهدیان افزود: مشاغل بخش هایی مانند کشاورزی و فعالیت های ساختمانی که در فصل سرد سال از آمار جمعیت شاغلان حذف شده بودند که با آغاز فصل بهار بار دیگر به آمار اضافه شدند.

معاون مرکز آمار گفت: برای داشتن یک مقایسه آماری درست از شمار شاغلان باید منتظر نتایج چهار فصل بود. برای مثال بهار امسال در مقایسه با پارسال جمعیت شاغلان کشور ۷۰۳ هزار نفر افزایش یافته که این آمار درست و قابل استنادی به عنوان میزان افزایش جمعیت شاغل کنونی است.

وی گفت: از این ۷۰۳ هزار نفر، ۴۴ هزار نفر در بخش کشاورزی، ۱۳۹ هزار نفر در صنعت، ۹۶ هزار نفر در ساختمان و ۴۲۰ هزار نفر نیز در بخش خدمات مشغول به کار شده اند.

زاهدیان در پایان یادآور شد: آمار‌ها نشان می‌دهند که از نیمه دوم سال ۹۳ بازار کار کشور در حال خروج از رکود بوده و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی نیز در حال افزایش است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: