کد خبر: ۱۰۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 07 July 2017
باید به همه دانشجویان و همه عقیده‌های مختلف میدان داده شود تا عقاید خود را به صورت گفتمان سازنده در دانشگاه مطرح کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید در حوزه دانشجویی و فرهنگی فضای بازتری باید برای ابراز عقیده تمام سلیقه‌های پذیرفته شده در نظام ایجاد شود و فضا بازتر شود گفت: باید به همه دانشجویان و همه عقیده‌های مختلف میدان داده شود تا عقاید خود را به صورت گفتمان سازنده در دانشگاه مطرح کنند.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب و با اشاره به مطالبات و انتظارات دانشگاهیان از دولت دوازدهم اظهار کرد: در حوزه دانشجویی و فرهنگی باید فضای باز تری برای ابراز عقیده تمام سلیقه های پذیرفته شده در نظام ایجاد شود و فضا بازتر شود.البته این مساله به معنی آن نیست که کار سیاسی و حزبی انجام دهیم اما باید به همه دانشجویان و همه عقیده‌های مختلف میدان داده شود تا عقاید خود را در قالب گفتمان سازنده در دانشگاه مطرح کنند تا این مساله منجر به افزایش خلاقیت و نشاط و شادابی  شود و حتما باید زیرساخت‌های این کار آماده شود و قوانین و مقرراتی که وجود دارد در صورت نقص اصلاح شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  با تاکید بر ضرورت ارتقای شرایط رفاهی دانشجویان،گفت: ما نیز در وزارت بهداشت تلاش‌هایی در این راستا انجام داده‌ایم ولی شرایط برای ما هنوز راضی کننده نیست و دانشجویان در این زمینه گلایه‌هایی دارند که منطقی است.

وی افزود: در راستای حل مشکلات رفاهی دانشجویان تلاش‌های زیادی انجام می‌دهیم ولی تحقق این تلاش‌ها منابع خود را می‌خواهد و امیدواریم در دولت آینده این موانع برطرف شود.

پیوندی گفت: در حوزه‌های پژوهش و آموزش نیز باید به کیفیت توجه زیادی شود و در پژوهش باید به شکلی حرکت کنیم که در راستای رفع مسائل جامعه گام برداریم تا به تولید ثروت منجر شود و ثروت را در جامعه افزایش دهد.  

وی با تاکید بر اینکه باید فضایی در جامعه ایجاد شود که پر از نشاط و طراوت باشد و همه در آن احساس اثر بخش بودن داشته باشند، گفت: باید از نتایج تلاش‌های همه استفاده شود و زمینه فعالیت برای همه ایجاد شود تا با هر بضاعت و امکاناتی در جهت ارتقاء سلامت و کاهش مشکلات مردم تلاش کنند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در دولت یازدهم مشکلات زیادی داشتیم و منابع محدود بود ولی دولت و وزارت بهداشت تلاش زیادی کردند و امیدواریم این تلاش‌ها در دولت دوازدهم نیز افزایش پیدا کند و ما بتوانیم پاسخگوی بهتری برای دانشجویان و اساتید باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: