کد خبر: ۱۰۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 30 June 2017
: مسائل اقتصادی، شخصی و خصوصی نیست و باید همه آمار‌ها و اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار همگان قرار گیرد تا امکان استفاده از رانت و فساد تقلیل یابد.
یک عضو اتاق بازرگانی گفت: مسائل اقتصادی، شخصی و خصوصی نیست و باید همه آمار‌ها و اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار همگان قرار گیرد تا امکان استفاده از رانت و فساد تقلیل یابد.

مهدی معصومی اصفهانی عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر مهم‌ترین راهکار مقابله با فساد اقتصادی در کشور چیست، اظهار داشت: با شفاف سازی اطلاعات و قیاس کشور به منظور دستیابی به نتایج مطلوب می‌توان شرایط را برای شفافیت اقتصادی و حضور فعال کارآفرینان و نخبگان کشور مهیا ساخت.


وی ادامه داد: الگوبرداری از کشور‌ها توسعه یافته اقتصادی می‌تواند شرایط را برای محیط کسب و کار تسهیل کند و این امر به مرور زمان منجر به ایجاد فضایی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.


معصومی اصفهانی ضمن انتقاد از شفاف نبودن اطلاعات حوزه اقتصادی کشور عنوان کرد: مسائل اقتصادی شخصی و خصوصی نیست و باید همه آمار‌ها و اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار همگان قرار گیرد تا در این صورت امکان استفاده از رانت و فساد تقلیل یابد.


وی رانتخواری را یکی از مشکلات اساسی کشور برشمرد و افزود: تلاش‌ها باید همواره حول محور مقابله با این پدیده شوم بچرخد ضمن اینکه شرایط باید به گونه‌ای مهیا شود که علاوه بر رقابتی شدن فضای کسب و کار، امکانات به صورت مساوی میان فعالان اقتصادی تقسیم شود.


این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: دولت باید اطلاعات را شفاف کند و قوانین و دستور العمل‌های بهتری را وضع کرده تا فضا برای رقابت بهتر و مساوی بین همه فعالان اقتصادی ایجاد شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: